خبرگزاری کار ایران

ناصری در گفت‌وگو با ایلنا:

تندورها در آرامش، مجالی برای ظهور ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۸۸

بحثآشتی ملی و لزوم وحدت ملی مسئله‌ای است که قبل از انتخابات ریاست جمهوری در جبهه اصلاحات مطرح و از سوی عقلای اصولگرا نیز مانند حجت‌الاسلام ناطق نوری پیگیری می‌شد.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص چرایی اقدامات افراطیون گفت: تندورها حیات سیاسی و دوام‌شان را در ایجاد تنش و افزایش آن می‌دانند و در صورتی که جامعه به سمت آرامش و ثبات حرکت کند، دیگر آنها مجالی برای ظهور و بروز ندارند.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص دعوت رئیس‌جمهور به وحدت و آشتی ملی گفت: بحثآشتی ملی و لزوم وحدت ملی مسئله‌ای است که قبل از انتخابات ریاست جمهوری در جبهه اصلاحات مطرح شده بود و حتی از سوی عقلای اصولگرا نیز مانند حجت‌الاسلام ناطق نوری پیگیری می‌شد و ما قبل از انتخابات به دنبال آن بوده و از ضرورت آن سخن گفته بودیم.

وی با اشاره به سنگ‌اندازی افراطیون اظهار داشت: در برابر جریانی که به دنبال آرامش، وحدت و همبستگی ملی است برخی جریان‌های تندرو اصولگرا ایستاده‌اند و با مطرح کردن برخی شعارها و انجام بعضی رفتارها این حرکت را کند می‌کنند که نمونه‌اش را می‌توان در برخورد با تعدادی از جوانان اصلاح‌طلب و شعار دادن علیه آیت‌الله هاشمی رفسجانی در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن مشاهده کرد.

مدیرعامل اسبق خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در خصوص چرایی اقدامات افراطیون خاطرنشان کرد: تندورها حیات سیاسی و دوام‌شان را در ایجاد تنش و افزایش آن می‌دانند و در صورتی که جامعه به سمت آرامش و ثبات حرکت کند، دیگر آنها مجالی برای ظهور و بروز ندارند.

ناصری درباره میزان اثربخشی جریانات افراطی، تصریح کرد: این تندروها، از نظر کمی، محدود و قلیل هستند به کمک برخی نهادهایی که در اختیار آنهاست و ابراز قدرت، ثروت و رسانه‌ای‌ که در دست دارند، میزان اثربخشی آنان بالاست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که دولت چگونه می‌تواند افراطیون را کنترل و منزوی سازد، ابراز داشت: کارکرد دولت رو به جلو و مثبت است و این می‌تواند به کاسته شدن آنها بیانجامد، هرچند که این مسئله زمان‌بر است.

وی تاکید کرد: نکته مهمی که دولت باید توجه کند، این است که باید دستگاه‌های اجرایی، سیاست‌های خود را با شعارها و مواضع دولت هماهنگ کرده و جلو ببرند و اگر دولت به شعارها و تعهدات خویش پایبند و وفادار باشد، وحدت ملی روز به روز تقویت می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز