خبرگزاری کار ایران

کاشفی در گفت‌وگو با ایلنا:

تقویت مالی احزاب زمینه رشد آنها را فراهم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۹۳

درآمدهای احزاب به طور کلی از طریق حق عضویت و یا کمک‌های مردمی تامین می‌شود و از آنجایی که احزاب نمی‌توانند فعالیت اقتصادی داشته باشند دولت باید از طریق پرداخت یارانه به احزاب در این زمینه به احزاب کمک کند.

دبیر‌کل خانه احزاب گفت: یکی از بحث‌های مهمی که در جلسه احزاب با وزیر کشور مطرح شد این بود که احزاب با یکدیگر رقابت سالمی داشته باشند و وزارت کشور با تقویت احزاب در زمینه‌های مالی و حمایتی زمینه رشد احزاب را فراهم کند.

حسین کاشفی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص دیدار اخیر احزاب با وزیر کشو ضمن مثبت ارزیابی کردن این دیدارو ضمن تاکید بر ضرورت تقویت احزاب اظهار داشت: این اقدام اخیر وزارت کشور در جهت تقویت جایگاه احزاب در کشور اقدامی لازم و مناسب بود.

دبیرکل خانه احزاب در توضیح این مطلب افزود: چانچه احزاب در کشور فعال باشند و بر عملکرد دولت نظارت داشته باشند، جلوی تک گفتمانی در جامعه گرفته خواهد شد. چرا که این احزاب و نهاد‌ها ی مدنی و تشکل‌ها هستند که می‌توانند به نمایندگی از مردم به ساماندهی گفتمان در زمینه‌هایی همچون حقوق شهروندی مبادرت کنند و با برنامه‌ریزی از جنبه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مطالبات مردم را پیگیری و به روز کنند.

وی با اشاره به اینکه رشد و توسعه با دموکراسی در جامعه ارتباط مستقیم دارد، خاطرنشان کرد: دموکراسی زمانی تحقق خواهد یافت که در جامعه بحثجمعی وجود داشته باشد و احزاب و گروه‌ها بتوانند به اظهارنظر بپردازند.

کاشفی گفت: یکی از بحث‌های مهمی که در جلسه احزاب با وزیرکشور مطرح شد این بود که احزاب با یکدیگر رقابت سالمی داشته باشند و وزارت کشور با تقویت احزاب در زمینه‌های مالی و حمایتی زمینه رشد احزاب را فراهم کند.

وی با اشاره به برخوردهای توهین‌آمیز از جانب برخی جریانات سیاسی نسبت به جریان‌های دیگر، تاکید کرد: احزاب برای اینکه بتوانند با مردم تعامل داشته باشند، باید از تریبون و رسانه برخوردار باشند و شرایطی فراهم شود تا احزاب بتوانند با برپایی میزگردهایی در مورد تهمت‌هایی که از جانب برخی جریانات نسبت به جریانی دیگر صورت می‌گیرد پاسخگو باشند و به جای برخوردهای تند و افراطی به سوی گفتگو و تعامل و منطق پیش برویم.

وی با اشاره به این نکته که بعضی معتقد هستند، یارانه موجب وابستگی به دولت می‌شود و استقلال آن‌ها را از بین خواهد برد، اظهار داشت: باید با یک دید توسعه یافتگی به این موضوع نگاه کرد که در واقع دادن یارانه به احزاب جزئی از حقوق مردم است که دولت آن را به مردم برمی گرداند و چانچه این امر به درستی و بدون تبعیض اجرا شود، هیچ‌گونه مشکلی از این بابت به وجود نخواهد آمد، کمااینکه در دوره اصلاحات نیز چنین بود.

کاشفی در ادامه افزود: درآمدهای احزاب به طور کلی از طریق حق عضویت و یا کمک‌های مردمی تامین می‌شود و از آنجایی که احزاب نمی‌توانند فعالیت اقتصادی داشته باشند، دولت باید از طریق پرداخت یارانه به احزاب در این زمینه به احزاب کمک کند.

دبیرکل خانه احزاب بر ضرورت عضویت نمایندگان خانه احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تاکید کرد و گفت: اگر نمایندگانی از خانه احزاب عضو این کمیسیون شوند، بعد نظارتی بر روی توزیع یارانه به احزاب قوی‌تر خواهد شد و در نتیجه احزابی که فعال هستند بر اساس فعالیتشان یارانه دریافت خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز