خبرگزاری کار ایران

همایش رزمندگان تیپ زرهی ۳۸ ذوالفقار کرمان برگزار می‌شود

کد خبر : ۱۳۱۹۵۷

رزمندگان این تیپ را در دوران دفاع مقدس از استان‌های مختلف تشکیل می‌دادند. از سال ۸۷ تاکنون این تیپ به صورت مستقل زیر نظر نیروی زمینی سپاه مأموریت خود را انجام می‌دهد.

فرمانده تیپ زرهی ذوالفقار۳۸ با اشاره به این‌که «این تیپ از تیپ‌های نامی سپاه و نظام است» گفت: همه این تیپ را با نام شهید «حمید عرب‌نژاد» می شناسند. ما هم سعی کرده‌ایم شالوده‌ای را که حمید بنا نهاد، حفظ کنیم.

به گزارش ایلنا، سردار حسین افشارمنش در جمع خبرنگاران، گفت: تیپ زرهی ذوالفقار از تیپ‌های نامی سپاه و نظام است که همه آن را با نام شهید " حمید عرب نژاد " می شناسند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش رزمندگان زرهی دوران دفاع مقدس که قرار است در ۲۸ بهمن ماه جاری برگزار شود افزود: تیپ ذوالفقار ۲۰۸ شهید در دوران دفاع مقدس و حادثه غدیر و بیش از ۵۰ جانباز، تقدیم نظام کرده است. رزمندگان این تیپ را در دوران دفاع مقدس از استان‌های مختلف تشکیل می‌دادند. از سال ۸۷ تاکنون این تیپ به صورت مستقل زیر نظر نیروی زمینی سپاه مأموریت خود را انجام می‌دهد.

وی راه‌اندازی سایت تیپ ذوالفقار و برگزاری این همایش را مقدمه‌ای برای برگزاری نخستین یادواره شهدای تیپ که قرار است سال آینده برگزار شود دانست و با اشاره به این‌که این تیپ مأموریت دفاعی خود(طرح ربعین) را امروز در استان هرمزگان و مأموریت امنیتی را در جنوبشرق کشور انجام می‌دهد، گفت: تیپ ذوالفقار تیپی شاداب و سرزنده و در تیپ‌های تکاور و زرهی همیشه خوشنام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز