خبرگزاری کار ایران

فرمانده کل سپاه پاسداران:

ده‌ها هزار گردان بسیجی در خط مقدم مقابله با هرگونه تهدیدی قرار دارند

کد خبر : ۱۲۴۸۵۰

گرچه مقام معظم رهبری در مقطع کنونی و بنا بر خواست عمومی اجازه مذاکره با دشمنان را در قالب نرمشی قهرمانانه داده‌اند ولی دشمنان و معاندان ملت ایران و کسانی که در داخل به انقلاب اعتماد ندارند، بدانند که مقاومت و پایداری درسی است که ملت ایران از عاشورا، امام حسین(ع) و یاران سیدالشهدا آموخته‌اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: ده‌ها هزار گردان بسیجی در قالب گردان‌های امام حسین(ع)، امام علی(ع)، بیت‌المقدس و کوثر در خط مقدم مقابله با هرگونه تهدیدی قرار دارند.
به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در رزمایش بزرگ عاشورائیان فارس با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج و بسیجیان با حضور حماسی، فعالانه و آگاهانه خود در همه عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، سازندگی و امنیتی از انقلاب اسلامی حمایت کرده‌اند و امروز با تشکیل ده‌ها هزار بسیجی در خط مقدم مقابله با تهدیدات دشمنان قرار دارند.
وی با اشاره به گذشت بیش از سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل بسیج، اظهار کرد: هر چند اراده شکل‌گیری بسیج از سال ۱۳۴۲ به عنوان اراده الهی رقم خورد و همانطور که امام(ره) فرمودند «سربازان من کودکان شیرخوار امروز هستند»، ‌‌ همان شیرخواران در سال ۱۳۵۷ پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند و در سال ۱۳۵۹ نیز با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل حماسه بزرگی را خلق کردند که علاوه بر استحکام پایه‌های نظام انقلاب اسلامی را به جهان صادر کردند.
جعفری با بیان اینکه «بسیج و بسیجی پس از پیروزی انقلاب در صحنه‌های مختلف امنیتی، سازندگی، اجتماعی و فرهنگی فعالانه و آگاهانه حضور داشته است»، افزود: بسیجیان با استقامت و حضور خود در تمامی عرصه‌ها زحمات زیادی کشیدند تا این میراثگرانقدر را به نسل‌های آینده بسپارند.
فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه «باید شکرگزار نعمت اسلام، ولایت، هدایت و داشتن مردم انقلابی و حاضر در صحنه باشیم»، ادامه داد: حضور مردم انقلابی و همیشه حاضر در صحنه جوهره اصلی انقلاب اسلامی است و باید خدا را بابت این نعمات شاکر بوده و یاد شهدای گرانقدر و جانبازان و خانواده‌های معزز آن‌ها را گرامی بداریم که عزت و برکت ایران اسلامی مدیون آنهاست.
وی با اشاره به اینکه «یکی از دستاوردهای دفاع مقدس تضمین بالای امنیتی مرزهای جمهوری اسلامی است»، خاطرنشان کرد: این امنیت بالا را مرهون حضور بسیجیان جان بر کف و نیروهای مسلح مقتدر هستیم و بعید است تا زمانی که بسیج و بسیجی در این کشور وجود دارد دشمنان دست به حماقتی بزنند و سودای تجاوز به خاک ایران را در سر بپرورانند.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه «آمادگی نظامی کامل بسیجیان نیروی بازدارنده‌ای در برابر تهدیدات است»، گفت: امروز در گردان‌های مختلف بسیج مثل بیت‌المقدس و امام حسین(ع) آمادگی بالایی را شاهد هستیم و بنده گزارشی را از این سطح آمادگی تهیه و خدمت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ارائه کرده‌ام که باعثخوشحالی معظم‌له شد.
سرلشکر جعفری افزود: نوع جدیدی از تهدید دشمن طراحی و سازماندهی شده است که نمونه آن را می‌توان در فتنه ۸۸ مشاهده کرد که توطئه‌ای ضد امنیتی بود. در زمان فتنه ۸۸ گردان‌های امام علی(ع) با این سطح از آمادگی و آموزش در عرصه‌های امنیتی و مبارزه با اغتشاشات شهری نداشتیم اما امروز بحمدالله مجهز به این نیرو هستیم.
وی با اشاره به اینکه «دشمنان در چند سال اخیر تهدیدات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را برای تضعیف جمهوری اسلامی سازمان‌دهی کردند»، تصریح کرد: دشمنان تصور می‌کنند با تصویب و اعمال تحریم‌های اقتصادی می‌توانند ملت مؤمن و انقلابی ایران را تسلیم خواسته‌های نامعقول خود کنند، غافل از اینکه ملت مسلمان ایران تا آخرین قطره خون بر پای آرمان‌های امام(ره)، شهدا و انقلاب ایستاده است.
فرمانده کل سپاه ادامه داد: خدا را بابت آگاهی و بصیرت مردم شاکریم که با حضور گسترده در حماسه ۲۲ بهمن سال گذشته و شرکت میلیونی پای صندوق‌های رأی انتخابات در سال جاری، عمق بصیرت خود را نشان دادند و حماسه سیاسی عظیمی را آفریدند.
جعفری‌ خاطرنشان کرد: در سراسر کشور برادران بسیجی در گردان‌های عاشورا و خواهران بسیجی نیز در گردان‌های الزهرا(س) سازماندهی شدند علاوه بر این‌ها ده‌ها هزار گردان امام حسین(ع)، امام علی(ع)، بیت‌المقدس و کوثر در آمادگی کامل هستند تا در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و محرومیت‌زدایی از مناطق محروم، فعالیت کنند. تحقق ارتش بیست میلیونی نشانگر جذب و علاقه مردم به بسیج است که همگی آمادهٔ دفاع از انقلاب و آرمان‌های امام(ره) هستند.
وی با بیان اینکه «علاوه بر این جمعیت بیست میلیونی بسیجی تعداد زیادی از مردم نیز دارای تفکر بسیجی هستند ولی در بسیج ثبت نام نکرده‌اند»، تصریح کرد: در هیچ برهه زمانی شاهد چنین اتفاقی نبوده‌ایم و اسلام هم در هیچ زمانی شاهد چنین اتحادی نبوده است.
فرمانده کل سپاه با اشاره به گسترده‌تر شدن دامنه تهاجم فرهنگی دشمنان در اثر پیشرفت تکنولوژی، فناوری الکترونیکی، و رسانه‌ای یادآور شد: دامنه تبلیغ انقلاب اسلامی نیز به موازات این پیشرفت‌ها گسترش و توسعه یافته و اثرات خود را بر مردمان حق‌طلب می‌گذارد؛ هرچند دولت‌های مستکبر که بیداری ملت خود را در پیروی از انقلاب اسلامی به ضرر خود می‌دانند، با همه توان و امکانات در مقابل گسترش و نفوذ انقلاب اسلامی ایستادگی می‌کنند و با استکبار جهانی برای بلند نشدن صدای اسلام همکاری دارند.
وی با بیان اینکه «پیام اسلام در حال گسترش و انتشار است»، افزود: انتشار و جذابیت پیام اسلام نشان از حادثه‌ای در آینده دارد که زمان آن را نمی‌دانیم ولی این نکته مبرهن است که ملت ایران پرچمدار نهضت انتظار هستند و این حرکت اسلامی مردم ایران به نهضت ظهور حضرت ولی عصر(عج) متصل خواهد شد.
جعفری اضافه کرد: شعار انقلاب اسلامی‌‌ همان شعار و اهداف انقلابی و قرآنی است و این اهداف و شعار‌ها‌‌ همان یاری دین خداست؛ البته اراده خداوند بالا‌تر از آن است و حتی بدون حرکت مردم نیز گسترش می‌یابد و اراده خدا بر توسعه اسلام به دست مؤمنان قرار دارد و به خاطر همین مسأله در قرآن مؤمنان در زمره مجاهدانی که صاحب فضل عظیم هستند معرفی شده‌اند.
وی با بیان اینکه «بسیجیان از جمله همین مجاهدان هستند»، گفت: بسیج همواره در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی حاضر و آماده است و در برابر هر دشمنی که با ملت ایران مخالفت ورزد به شدت مقابله خواهد کرد و منتظر روز فراخوان می‌مانند که به یاری امام عصر(عج) بشتابند.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه «باید سلاح ایمان و خودسازی را در کنار سلاح نظامی داشته باشیم»، افزود: اگر می‌خواهید حق را بشناسیم و از قافله انقلاب عقب نمانیم و در برابر انقلاب و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) قرار نگیریم، باید بر ایمان خود بیافزاییم.
وی با تأکید بر ضرورت خودسازی معنوی بسیجیان تصریح کرد: اگر می‌خواهید خدا راه‌های مجاهدت و قدرت تمیز حق و باطل را به ما نشان دهد، چاره‌ای به جز اندوختن تقوا نداریم؛ چراکه انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری به خلوص و تقوا نیاز دارد.
جعفری افزود: باید توانمندی‌های خود را با نور ایمان بپرورانیم و بدانیم که با داشتن بصیرت، تقوا، اخلاص و تکیه بر ظرفیت داخلی و بومی‌سازی دانش می‌توانیم در مقابل دشمنان پیروز باشیم.
فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه «اخلاص در عمل، اجر شهادت دارد»، تصریح کرد: وقتی با کمی تلاش می‌توان اجر شهدا را به دست آورد عقل حکم می‌کند فرصت را از دست ندهیم و دشمنان بدانند تا وقتی این روحیه در میان بسیجیان است نمی‌توانند ملت ایران را شکست دهند.
وی در پایان با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای عضو ۱ + ۵ گفت: گرچه مقام معظم رهبری در مقطع کنونی و بنا بر خواست عمومی اجازه مذاکره با دشمنان را در قالب نرمشی قهرمانانه داده‌اند، ولی دشمنان و معاندان ملت ایران و کسانی که در داخل به انقلاب اعتماد ندارند، بدانند که مقاومت و پایداری درسی است که ملت ایران از عاشورا، امام حسین(ع) و یاران سیدالشهدا آموخته‌اند و این درس همواره در ذهن و قلب آنهاست زیرا انقلاب اسلامی با این الگو شکل گرفت و دشمنان بدانند که اگر تحریم‌های ظالمانه خود را ده‌ها برابر افزایش دهند مردم ایران تا وقتی که بسیج و بسیجی وجود دارد استقامت خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز