خبرگزاری کار ایران

محسنی اژه‌ای در نشست خبری اعلام کرد: / ۲ /

برخورد قاطع قوء قضاییه با هرگونه فساد مالی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۳۰

این روزنامه خلاف قانون عمل کرده است و پرونده در این زمینه تشکیل شده و در حال بررسی است و نویسنده آن مطلب نیز روز گذشته بازداشت شده است.

سخنگوی قوءقضاییه گفت: قوه قضاییه در برابر هر گونه فساد مالی اعم از پورسانت درآمد غیرحد اموال نامشروع قاطعانه رسیدگی می‌کند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، فلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه سخنان خود رد نشست خبری ظهر امروز در خصوص انتشار یادداشتی که روزنامه‌ای که منجر به هتاکی به یکی از امامان معصوم شده بود گفت: این روزنامه خلاف قانون عمل کرده است و پرونده در این زمینه تشکیل شده و در حال بررسی است و نویسنده آن مطلب نیز روز گذشته بازداشت شده است.
به گفته وی در حال حاضر تا جایی که مشخص است این روزنامه در چارچوب قوانین و موازین فعالیت نداشته است، اما نمی‌شود مشخص کرد که مدیرمسوول یا نویسنده آن مجرم است و باید در این زمینه تحقیقات صورت بگیرد.
اژه‌ای در ادامه در پاسخ به این سوال که قوه قضاییه چرا در زمان دولت دهم به افرادی که مسئولیت برعهده داشتند و دارای پرونده قضایی بودند رسیدگی نمی‌کرد و یا با تدخیر رسیدگی می‌کرد، بیان داشت: قوه قضاییه خط قرمز ندارد، اما در بعضی از پرونده‌ها به خاطر آنکه فرد مذکور دارای مسئولیت بود می‌توانست اقداماتی در راستای همپوشانی برای سرپوش گذاشتن برخی از موضوعات پرونده داشته باشد لذا قوه قضاییه برای اثبات جرم، رسیدگی به آن پرونده را تا زمان سلب مسئولیت فرد مذکور به تأخیر می‌انداخت.
دادستان کشور در ادامه در خصوص پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی گفت: بخش‌های مختلف این پرونده در حال اجرای احکام است و افرادی در این پرونده بخشی از اموال به صورت مزایده به فروش گذاشته بودند.
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه با بیان اینکه قوه قضاییه در برابر هر گونه فساد مالی اعم از پورسانت درآمد غیرحد اموال نامشروع قاطعانه رسیدگی می‌کند، گفت: در این زمینه قوانین مشخصی وجود دارند.
به گفته وی در بحثواگذاری‌ها قانون اصل ۴۴ وجود دارد و قوه قضاییه براساس این قانون نظارت خود را انجام می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز