خبرگزاری کار ایران

کواکبیان در جمع خبرنگاران:

اکثریت مجلس دهم اصلاح طلبان خواهند بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۸۳

بعید می دانم که آقای ناطق نوری بخواهد برای اصلاح طلبان سرلیست شود / در هیچ جای قانون نیامده است که اگر کسی در مجلس رای اعتماد نیاورده باشد، حق اکتساب هیچ گونه شغل و وظیفه ای را نداشته باشد.

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: اگر همه چیز بر اساس قانون پیش برود اکثریت مجلس دهم اصلاح طلبان خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی کواکبیان در حاشیه مراسم بزرگداشت عسگر اولادی در جمع خبرنگاران در خصوص دخالت مجلس در انتخاب معاونین وزیر علوم گفت: در آیین نامه مجلس به این نکته اشاره شده که حق مجلس است که در خصوص وظایف و عملکرد وزرا سؤال و یا استیضاح کند اما حق اینکه بخواهند اختیارات وزیر را زیر سؤال ببرند ندارند.

وی افزود: وزیر حق عزل و نصب معاونان و مسئولان وزارت خود را برعهده دارد و در هیچ جای قانون نیامده است که اگر کسی در مجلس رای اعتماد نیاورده باشد، حق اکتساب هیچ گونه شغل و وظیفه ای را نداشته باشد.

کواکبیان در خصوص سرلیست اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس گفت: هنوز صحبت و تصمیم گیری دراین خصوص زود است.

وی با اشاره به سخنان غلامحسین کرباسچی در خصوص سر لیستی ناطق نوری برای انتخابات مجلس گف: نظر آقای کرباسچی این است که آقای ناطق نوری حلقه وصل خوبی است ولی در صورتی که خود آقای ناطق نوری این را بپذیرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ابراز کرد: من بعید می دانم که آقای ناطق نوری بخواهد برای اصلاح طلبان سرلیست شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همه اصلاح طلبان نظرات آقای کرباسچی در خصوص آقای ناطق نوری را قبول دارند گفت: نظرات متفاوت است و بنده اعتقاد دارم که اگر آقای ناطق نوری بیاید خوب است.

مدیرمسئول روزنامه مردم سالاری در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر همه چیز بر اساس قانون پیش برود اکثریت مجلس دهم اصلاح طلبان خواهند بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اصلاح طلبان در برخورد با آقای عارف علیرغم قول هایی که به وی داده می شود در عمل هیچ گونه مسئولیتی به ایشان واگذار نمی شود، بیان کرد: کسی چنین قولی را به ایشان نداده و چنین بحثی نیز مطرح نشده است و در انتخابات مجلس دهم نیز اگر واقعاً بخواهند که در انتخابات شرکت کند باید از اقدام وی استقبال کرد.

وی ادامه داد: این که بحثسرلیستی آقایان ناطق و عارف در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی مطرح می شود باید ببینیم که خودشان چنین قصد و خواسته ای داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز