خبرگزاری کار ایران

دیدار ظریف با موگرینی در پی بیانیه ۳ کشور اروپایی علیه ایران

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۸۳۷

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امورخارجه ایران درباره برجام و راه های حفظ آن تبادل نظر کردند.

به گزارش ایلنا، «فدریکا موگرینی» شامگاه دوشنبه (به وقت محلی) در نیویورک با محمد جواد ظریف دیدار کرد.

این دیدار در حالی انجام شد که سه کشور انگلیس ،فرانسه و آلمان به عنوان سه عضو برجام عصر دوشنبه در مقر سازمان ملل در نیویورک با صدور بیانیه مشترک مدعی دخالت ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان شده و خواستار آن شدند که ایران چارچوب مذاکرات دراز مدت درباره برنامه هسته‌ای، موضوعات امنیت منطقه‌ای که شامل برنامه‌های موشکی نیز می‌شود را مورد پذیرش قرار دهد.

ظریف در پی این بیانیه در توییتر  نوشت: ناتوانی سه کشور اروپایی در اجرای تعهداتشان بدون اجازه آمریکا از ماه مه سال ۲۰۱۸ آشکار شده است.

وی افزود: راه حل این کمبود، اراده جامع برای ایجاد مسیر مستقل،‌ عدم تکرار طوطی وار ادعاهای پوچ آمریکا و عدم ناسازگاری با برنامه جامع اقدام مشترک است.

وزیر امور خارجه ایران در پایان این پیام توئیتری تاکید کرد: هیچ گونه توافق جدیدی پیش از پایبندی به توافق کنونی وجود نخواهد داشت. دی پی دیدار ظریف و موگرینی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز