خبرگزاری کار ایران

ولایتی:

رابطه ایران و چین استراتژیک است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۶۰۶

امیدوارم با سفر رئیس‌جمهور چین که طبق اخبار رسیده به زودی انجام خواهد گرفت گام‌های مستحکم‌تری در راستای رسیدن به تعامل بین دو کشور برداشته شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: با توجه به منافع مشترک میان ایران و چین و سابقه طولانی همکاری میان این دو کشور قطعا روابط فی مابین نیز استراتژیک و جدی خواهد بود.

به گزارش ایلنا، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار امروز با وانگ یی وزیر امور خارجه چین که در محل این مرکز صورت گرفت ضمن اشاره به سابقه طولانی روابط سیاسی تجاری، فرهنگی، اقتصادی اجتماعی میان ایران و چین خاطر نشان کرد: با توجه به منافع مشترک استراتژیک میان دو کشور قطعا رابطه ما با چین رابطه استراتژیک و جدی خواهد بود.

وی ادامه داد: ‌ چه در زمانی که به عنوان وزیر خارجه فعالیت می کردم و چه امروز به عنوان رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مشغول به کار هستم سفرهایی به چین داشتم و تا امروز نیز در این مرکز پذیرای حداقل چهار هیئت چینی بوده‌ام و این حاکی از توجه ما نسبت به برقراری رابطه ای مستحکم تر در زمینه های مختلف است و سفر اخیر من به چین که حدود ۹ ماه پیش صورت گرفت در حوزه بررسی مسائل اجتماعی فی مابین دو کشور بود و همچنین قرار است درماه آوریل نیز کنگره ای در خصوص جاده ابریشم برگزارشود که در این کنگره نیز حضور می یابم.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: امیدوارم با سفر رئیس‌جمهور چین که طبق اخبار رسیده به زودی انجام خواهد گرفت گام‌های مستحکم‌تری در راستای رسیدن به تعامل بین دو کشور برداشته شود.

وانگ یی وزیر خارجه چین نیز ضمن اظهار خرسندی از سفر به تهران و دیدار با مقامات های کشورمان از توجه رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک نسبت به تعامل با چین ابراز رضایت کرد و گفت: با توجه به سابقه تاریخی تعاملات بین ایران و چین لزوم گسترش روابط در زمینه های مختلف و داشتن توجه ویژه ای به آن بیش از پیش احساس می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز