خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با رئیس‌جمهوری اوگاندا:

ایران خواستار آغاز فصل جدیدی از روابط با آفریقا است

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۴۱۳

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به حضور فعالان بخش خصوصی و ابعاد همکاری های دولتی، ابراز امیدواری کرد که با جدیت و همت دوجانبه، روابط ایران و اوگاندا گسترده‌تر و عمیق‌تر شده و به نمونه خوبی از روابط با سایر کشورهای آفریقایی تبدیل شود.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان بعد از ورود به اوگاندا با «یووره کاکوتا موسوینی» رییس‌جمهوری این کشور دیدار کرده و درباره روابط تهران – کامپالا رایزنی کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به آفریقا، ظریف در دیدار با رئیس‌جمهوری اوگاندا، در راهبرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همکاری جنوب – جنوب را مهمترین راه حل مسائل این کشورها و ایفای نقش موثر متناسب با ظرفیت جمعیتی و جایگاه آنها در عرصه‌های مختلف بین‌المللی توصیف کرد.

ظریف با تاکید بر این‌که روابط ایران و اوگاندا در مسیر رو به رشد قرار دارد، گفت که مایلیم فصل جدیدی در روابط ایران و آفریقا ایجاد کنیم.

وی با اشاره به حضور فعالان بخش خصوصی و ابعاد همکاری‌های دولتی، ابراز امیدواری کرد که با جدیت و همت دوجانبه، روابط ایران و اوگاندا گسترده‌تر و عمیق‌تر شده و به نمونه خوبی از روابط با سایر کشورهای آفریقایی تبدیل شود.

ظریف افزود که متاسفانه تروریسم، خشونت و افراطی‌گری از مهمترین معضلات در مناطق مختلف جهان اعم از خاورمیانه، آفریقا و اروپا بوده و شرایط کنونی ایجاب می‌کند که کمیت همکاری‌های جدی و واقع‌گرایانه برای رفع تهدید این پدیده شوم صورت گیرد.

رئیس‌جمهوری اوگاندا نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی از توسعه مناسبات و روابط با ایران در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و امنیتی استقبال کرد.

موسوینی ضمن تقدیر از پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف تمایل به استفاده از توانمندی و تجربیات ایران در عرصه علم و فناوری و توسعه انسانی را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین بر علاقه‌مندی کشورش برای همکاری با ایران در حورزه‌های مختلف تاکید کرد.

رئیس‌جمهوری اوگاندا با اشاره به ظرفیت‌های موجود در آفریقا، ایران را کشور مهمی در منطقه توصیف کرد که همواره با حسن نیت به عنوان شریک و دوست آفریقا به این قاره نگاه کرده است.

ظریف و موسوینی در این دیدار همچنین درباره مسائل مختلف بین‌المللی و دوجانبه رایزنی کردند.

ظریف همچنین دیدگاه ایران نسبت به روند مذاکرات هسته‌ای را تشریح کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز