خبرگزاری کار ایران

تخت‌روانچی در دیدار معاون وزارت خارجه ایرلند مطرح کرد؛

امکان توافق جامع و زودتر از موعد٬ در صورت عدم زیاده‌خواهی غرب

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۷۹۸

مذکرات هسته‌ای با گروه ۵ + ۱، مذاکراتی جدی و سازنده است و ایران در استیفای حقوق هسته‌ای خود لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و بری رابینسون٬ معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایرلند درخصوص گسترش مناسبات دوجانبه و نیز تحولات منطقه‌ای و بین المللی به تبادل نظر پرداختند.

به گزارش ایلنا٬ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در این مذاکرات تحت عنوان مشورت‌های سیاسی، طیف وسیعی از ابعاد روابط دو کشور اعم از سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و تجاری، فرهنگی و علمی مورد گفت‌و‌گو قرار گرفت و دو طرف بر اراده مشترک برای پیشبرد مناسبات تاکید کردند.

تخت روانچی که برای انحام دیدار رسمی با مقامات ایرلند در دوبلین بسر می‌برد، دراین دیدار، با اشاره به ظرفیت‌های موجود دو کشور، مشارکت فعال‌تر ایرلند در فرایند سرمایه‌گذاری و همکاری مشترک در زمینه‌های تجاری، عمرانی و زیست محیطی را خواستار شد و با اشاره به نگاه مثبت مردم ایران به ایرلند، چشم انداز همکاری‌ها را مثبت ارزیابی کرد.

طرف ایرلندی نیز بر اراده دوبلین برای ارتقا و تعمیق همکاری‌های دو جانبه تاکید و از مشارکت بخش خصوصی و دولتی ایرلند در اجرای طرح‌های مشترک حمایت کرد.

تخت روانچی در ارتباط با تحولات مرتبط با مذکرات هسته‌ای با گروه ۵ + ۱، مذاکرات جاری را جدی و سازنده ارزیابی نمود و تاکید کرد ایران در استیفای حقوق هسته‌ای خود لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

وی تاکید کرد که در صورتی که طرف مقابل زیاده خواهی نکند حصول به توافق جامع حتی قبل از موعد مقرر امکان پذیر خواهد بود.

در خصوص تحولات منطقه‌ای و اوضاع عراق و سوریه و تحرکات تروریستی داعش و خطر افراط گرایی و تروریسم، طرفین دیدگاه‌های خود را مطرح نمودند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان، داعش را خطری برای کل جهان ارزیابی کرد و بر مشورت و تبادل نظر میان کشورهای اروپایی و اسلامی برای به حداقل رساندن خطر تروریسم و افراطی‌گری تاکید کرد.

وی به پیام اخیر مقام معظم رهبری به جوانان مسلمان در اروپا و آمریکا اشاره و آن را فرصتی مناسب برای دستیابی جوانان به اسلام واقعی و پرهیز از تفکرات افراطی توصیف کرد.

معاون وزیر امور خارجه ایرلند اهمیت مناسبات تهران و دوبلین را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد که کشورش به استمرار مشورت‌های سیاسی با جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند است.

تخت روانچی در ادامه دیدارهای خود از دوبلین، با رئیس مجلس سنا، وزیر کشاورزی و دفاع و وزیر مشاور خارجه در امور اتحادیه اروپایی کشور ایرلند نیز ملاقات کرد.

«مجید تخت روانچی» معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه ایران روز دوشنبه گذشته با «پت برین» رییس کمیسیون سیاست خارجی و تجارت پارلمان ایرلند، دیدار کرده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز