خبرگزاری کار ایران

یک مقام آمریکایی:

تحریم‌‌های جدید امکان دستیابی به توافق نهایی را به خطر می‌اندازد

کد خبر : ۲۴۴۸۳۹

در طرح اقدام مشترک متعهد شده‌ایم در زمان اجرای طرح هیچ تحریمی در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران وضع نکنیم؛ چراکه در نبود تخلفی از جانب ایران، هر تحریم جدید مصوب کنگره از نظر ایران و جامعه بین‌المللی به تخلف آمریکا تعبیر خواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس سنا گفت: تصویب تحریم‌های جدید امکان دستیابی به توافقی نهایی را به خطر می‌اندازد؛ چراکه هر تحریم جدید مصوب کنگره از نظر ایران و جامعه بین‌المللی به تخلف آمریکا تعبیر خواهد شد.

به گزارش ایلنا، آنتونی بیلکن افزود: در طرح اقدام مشترک متعهد شده‌ایم در زمان اجرای طرح هیچ تحریمی در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران وضع نکنیم؛ چراکه در نبود تخلفی از جانب ایران، هر تحریم جدید مصوب کنگره از نظر ایران و جامعه بین‌المللی به تخلف آمریکا تعبیر خواهد شد.

وی گفت: این مساله مصوبه «ماشه» را شامل می شود. مصوبه‌ای که اجرای تحریم‌های جدید را منوط به ناکامی در دستیابی به توافق نهایی می‌داند. حتی اگر تحریم‌هایی از این دست، محتملاً، تخلفی فنی از برنامه اقدام مشترک نباشد، ‌ معتقدیم ایران و شرکای ما در جهان آن را تخلف قلمداد خواهند کرد. مساله‌ای که می‌تواند پیامدهای مهم ناخواسته ای داشته باشد و به جای بهبود امنیت ملی آمریکا آن را تضعیف خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز