خبرگزاری کار ایران

عراقچی پیش از آغاز مذاکرات دو جانبه:

فضای مذاکرات جدی است / فاصله‌ و اختلاف‌نظر‌ هنوز وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۲۱۴

اراده در دو طرف برای رسیدن به توافق وجود دارد ولی مشکلات، فاصله‌ها و اختلاف نظر‌ها نیز وجود دارد، در برخی موارد فاصله خیلی زیاد است و در برخی موارد نیز کم است

معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: امروز مذاکرات دو جانبه با امریکا را ادامه خواهیم داد و بعدازظهر هم با مقامات روسیه گفتگو خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا٬ به نقل از واحد مرکزی خبر٬ عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران پیش از آغاز مذاکرات دوجانبه افزود: از امروز معاون خانم موگرینی از اتحادیه اروپا نیز به مذاکرات ملحق می‌شود و دیدارهایی دوجانبه با وی خواهیم داشت.

وی گفت: فردا نیز مذاکرات با ۱ + ۵ با حضور همه معاونان در سطح عمومی برگزار می‌شود.

این مقام ارشد مذاکره کننده هسته‌ای درباره اینکه آیا مذاکرات دوجانبه با امریکا تا ظهر امروز پایان خواهد یافت، گفت: بحث‌ها ساعت مشخصی ندارد و هر قدر که نیاز باشد بحث‌ها ادامه پیدا می‌کند.

عراقچی درباره فضای مذاکرات دوجانبه با هیات امریکایی نیز گفت: فضای مذاکرات کاملا جدی است و اراده در دو طرف برای رسیدن به توافق وجود دارد ولی مشکلات، فاصله‌ها و اختلاف نظر‌ها نیز وجود دارد، در برخی موارد فاصله خیلی زیاد است و در برخی موارد نیز کم است. تلاش ما نزدیک کردن فاصله‌ها بین دو طرف است.

معاون وزیر امور خارجه افزود: ما هنوز امیدواریم و فکر می‌کنیم اگر اراده و حسن نیت لازم در طرف مقابل وجود داشته باشد حصول به یک توافق امکان پذیر است.

مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا در سطح معاونان وزیران خارجه پیش از ظهر امروز شنبه ساعت ۱۰ به وقت محلی(۱۲.۳۰به وقت ایران) در هتل ماندارین شهر ژنو آغاز شد.

در این دیدار «سید عباس عراقچی، تخت روانچی، وندی شرمن، ویلیام برنز و جیک سالیوان» حضور دارند.

همزمان نشست کار‌شناسی ایران و امریکا به ریاست حمید بعیدی‌نژاد در این هتل برگزار می‌شود.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱ + ۵ در حالی از روز ۲۸ دی(۱۸ ژانویه) در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود که بر اساس توافق موقتی که سال گذشته در همین شهر به دست آمد، قرار بود طرفین ظرف یکسال، یعنی تا سوم آذر ۹۳(۲۴ نوامبر ۲۰۱۴)، به توافق نهایی دست یابند.

با این حال، پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا مهلت این مذاکرات، دو بار تمدید شود.

ضرب‌الاجل جدید مذاکرات هسته‌ای، ۹ تیر ماه ۹۴(۳۰ ژوئن ۲۰۱۵) اعلام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز