خبرگزاری کار ایران

افخم در پاسخ به ایلنا خبر داد:

معرفی سفیر جدید عربستان / برنامه‌ریزی سفر ظریف به ریاض / دریافت دعوت‌نامه شرکت در کنفرانس مونیخ

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۳۵۴

عربستان سفیر جدیدش در تهران را به ما معرفی کرده و امور اداری و دیپلماسی این مساله نیز در حال انجام شدن است.

سخنگوی امور خارجه کشورمان از معرفی سفیر جدید عربستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه افخم در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه و در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه آیا از رئیس جمهور و وزیر امورخارجه برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی امنیتی مونیخ دعوت شده است، گفت: دعوت‌نامه‌هایی برای حضور در این اجلاس برای مسئولان کشورمان ارسال شده و ما این دعوت‌نامه‌ها را دریافت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تا برگزاری این نشست چند هفته باقی است، اطلاع‌رسانی‌های دقیق‌تری برای سطوح حضور در این اجلاس صورت خواهد گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه با توجه به دعوت رسمی از آقای ظریف برای سفر به عربستان در چند ماه گذشته از سوی همتای سعودی‌اش آیا برنامه این سفر تنظیم شده است، اظهار داشت: برنامه‌های این سفر در حال تنظیم است و برنامه‌ریزی برای این سفر در دستور کار است.

افخم با بیان اینکه ما در حال برنامه‌ریزی هستیم تا دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در تهران یا در ریاض صورت بگیرد، یادآور شد: گفت‌وگوها در خصوص مسائل منطقه‌ای میان دو کشور در حال انجام است و ما تلاش می‌کنیم تا زمان مناسب برای سفر هر یک از وزرا را برنامه‌ریزی کنیم.

سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه آیا عربستان سفیر خود را برای حضور در تهران معرفی کرده است، تصریح کرد: عربستان سفیر جدیدش در تهران را به ما معرفی کرده و امور اداری و دیپلماسی این مساله نیز در حال انجام شدن است.

وی افزود: البته اینکه این کشور ۸ ماه است، سفیر ندارد به معنای آن نیست که امور دیپلماتیک عربستان در ایران متوقف شده باشد و معمولا مسئولیت سفیر به یکی دیگر از سطوح سفارت‌خانه محول می‌شود و سفارت عربستان در حال فعالیت‌های عادی‌اش است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز