خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار وزیر امور خارجه نروژ:

ایران آماده توافق است

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۸۱۸

همانگونه که در ملاقات قبلی در نیویورک مطرح نمودم وضعیت دانشجویان ایرانی در نروژ برای ما مهم است و علاوه بر این افکار عمومی در جمهوری اسلامی ایران نیز این موضوع را با حساسیت دنبال می‌نماید.

وزیر امور خارجه نروژ که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، وزرای امور خارجه دوکشور در این ملاقات پیرامون مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه بویژه مسائل عراق، سوریه و افغانستان بحثو تبادل نظر نمودند.

محمد جواد ظریف در این دیدار با اشاره به سفر وزیر امور خارجه نروژ به تهران تاکید نمود، زمینه برای گسترش مناسبات دو جانبه بیش ازپیش فراهم شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به تحصیل دانشجویان ایرانی در نروژ، موضوع مشکلات تحصیلی و اقامت برخی از دانشجویان ایرانی در نروژ را یادآور شد و تصریح کرد: همانگونه که در ملاقات قبلی در نیویورک مطرح نمودم وضعیت دانشجویان ایرانی در نروژ برای ما مهم است و علاوه بر این افکار عمومی در جمهوری اسلامی ایران نیز این موضوع را با حساسیت دنبال می‌نماید.

وی خواستار روشن شدن وضعیت برخی از دانشجویان ایرانی که از تحصیل بازمانده‌اند، گردید.

ظریف همچنین در خصوص مذاکرات هسته‌ای بین گروه ۱ + ۵ تاکید کرد در صورتی که حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شود، ایران آماده توافق است.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص تحولات منطقه بر ضرورت همفکری و تعامل کشورهای منطقه برای غلبه بر بحران‌های موجود به ویژه در عراق و سوریه تاکید کرد.

ظریف در خصوص موضوع مواد مخدر، نقش جمهوری اسلامی ایران در جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر به کشورهای اروپائی را یادآور شد و تصریح کرد: ایران در این راه هزینه‌های مادی و شهدای زیادی را تقدیم کرده است.

بورگه برنده وزیر امور خارجه نروژ نیز در این دیدار با اشاره به رایزنی‌های خود با مسئولین جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به تهران بر اهمیت روابط با جمهوری اسلامی ایران و رایزنی با کشورمان در خصوص مسائل منطقه‌ای تاکید کرد.

وزیر امور خارجه نروژ با اشاره به مذاکرات جاری هسته‌ای بین گروه ۱ + ۵ و کشورمان ابراز امیدواری کرد: این مذاکرات به توافق جامع و نهائی منجر شود و تصریح کرد: این توافق شرایط جدیدی را در مناسبات بین اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران ایجاد خواهد کرد.

بورگه برنده افزود: با توجه به شرایط عراق و سوریه، همکاری‌های منطقه‌ای برای غلبه بر مشکلات اجتناب‌ناپذیر است.

وزیر امور خارجه نروژ در مورد وضعیت دانشجویان ایرانی نیز گفت: دو سوم درخواست‌های دانشجویان برای تحصیل در نروژ مورد قبول واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز