خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر امور خارجه:

جنگ تحمیلی هجمه به ارزش‌ها و هویت ما بود

کد خبر : ۲۰۷۷۵۱

اگر امروز دیپلمات‌های ما مشغول مذاکرات هستند و نیرویی دارند، مدیون فداکار‌ی‌های مردم و جوانان ما است و پشتوانه ما نیروی ایمانی است.

معاون وزیر امور خارجه گفت: جنگ تحمیلی هجمه به ارزش‌ها و هویت ما بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی دانش یزدی در نشستی که به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس د روزارت امور خارجه برگزار شد گفت: وزارت خارجه همواره به عنوان بازوی دیپلماسی کشور از ابتدای انقلاب در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با اشاره به خدمات وزارت امور خارجه در زمان جنگ تحمیلی اظهار داشت: در زمان جنگ دوستان و همکاران ما در وزارت خارجه شب و روز نداشتند تا چرخه جنگ بچرخد.

معاون مالی اداری وزارت امور خارجه ادامه داد: جنگ تحمیلی فقط اشغال مرزها و هجمه به تمامیت ارضی ما نبود بلکه هجمه به ارزش‌ها و هویت ما بود تا دشمن بتواند به مطامع خویش برسد.

دانش یزدی بااشاره به سرنوشت صدام یادآور شد: صدام که کسی نبود بلکه او دست نشانده دشمن بود و بعد هم دیدیم که همان‌ها او را به خفت و ذلت بردند.

وی با تاکید براینکه وزارت امور خارجه با تمام وجود در جنگ تحمیلی مشارکت داشت، تصریح کرد: دوستان ما در آن زمان والبته امروز از هویت و تمامیت ارضی کشورمان دفاع کرده‌اند.

معاون وزیر امور خارجه افزود: اگر امروز از آسایش و امنیتی برخوردار هستیم این آسایش و امنیت امروز، دیروز حاصل نشده بلکه حاصل فداکاری وجانفشانی بسیاری از جوانان ما ست تا یک فضای امن و عزتمدارانه را شکل بدهند.

دانش یزدی بااشاره به فعالیت گروه‌های تکفیری خاطر نشان کرد: اگر گروه‌های تروریستی به اسم اسلام مشغول به تنش‌آفرینی، آدم کشی و جنایت هستند، چه کسانی آنها را از مرزها دور کرد؟ دشمنان ما نیز حتی به نقش آفرینی ما معترفند و عزت و استقلال ما نیز مدیون همین جانفشانی ها ست.
معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه وزارت امور خارجه مستقل ترین مواضع را در عرصه بین‌الملل داشته است، ‌تاکید کرد: سرمایه ملی فقط نفت وگاز نیست بلکه اعتقادوایمانی است که در افراد به منصه ظهور می‌رسد و کسی هم نمی‌تواند این سرمایه را از افراد بگیرد و با هیچ فشار و تهدیدی این سرمایه از بین رفتنی نیست.

وی با تاکید براینکه وزارت امور خارجه به اصولی جز ارزش‌های جمهوری اسلامی پایبند نیست، ابراز داشت: افتخار داریم که دیپلمات‌های ما سربازان نظام و در عرصه سیاست خارجی هستند.

معاون وزیر امور خارجه در پایان عنوان کرد: اگر امروز دیپلمات‌های ما مشغول مذاکرات هستند و نیرویی دارند، مدیون فداکار‌ی‌های مردم و جوانان ما است و پشتوانه ما نیروی ایمانی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز