خبرگزاری کار ایران

اظهار نگرانی سخنگوی وزارت خارجه از اعمال خشونت‌ علیه سیاهپوستان آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۸۵۱

تبعیض نژادی موضوعی است که امروزه نگرانی‌های بسیاری را در جامعه آمریکا ایجاد کرده و باید درخواست سیاهپوستان که خواستار عدالت و رفع تبعیض نژادی هستند، شنیده شده و بر اساس موازین حقوق بشری به آن پاسخ داده شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با میشل براون، جوان سیاهپوست آمریکایی – آفریقایی، و قتل وی قبل از طی شدن مراحل قضایی از دولت آمریکا خواست به عنوان یک عضو کنوانسیون و کمیته منع کلیه اشکال تبعیض‌نژادی به مفاد این کنوانسیون پایبند باشد.

به گزارش ایلنا، مرضیه افخم اظهار کرد: تبعیض هدفمند علیه سیاهپوستان در آمریکا به‌وسیله پلیس و دستگاه قضایی این کشور و سرکوب اعتراضات مردم در پی حوادثاخیر، نشان بارزی از نقض حقوق بشر و رنگین‌پوستان در آمریکاست که سالانه اقدام به انتشار گزارشات متعددی از نقض حقوق بشر در کشورها و دولت‌های مستقل می‌کند.

او ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانی این حادثه خشونت بار و بیان ضرورت رسیدگی عادلانه به پرونده وی گفت: تبعیض نژادی موضوعی است که امروزه نگرانی‌های بسیاری را در جامعه آمریکا ایجاد کرده و باید درخواست سیاهپوستان که خواستار عدالت و رفع تبعیض نژادی هستند، شنیده شده و بر اساس موازین حقوق بشری به آن پاسخ داده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز