خبرگزاری کار ایران

دیدار وزیر امور خارجه و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۰۲۰

ظریف با حمایت از نقش سازمان ملل متحد در افغانستان، آمادگی مستمر جمهوری اسلامی ایران برای هر نوع کمک به جهت حل و فصل مشکلات این کشور را مورد تصریح قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز یکشنبه در دیدار یان کوبیش نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور افغانستان، آخرین تحولات افغانستان را مورد بحثو تبادل نظر قرار داد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در این دیدار با تشریح خدمات ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به توسعه افغانستان و همچنین نقش جمهوری اسلامی ایران در تحکیم ثبات و آرامش این کشور، بر سیاست اصولی کشورمان در عدم مداخله در امور داخلی افغانستان و حل مشکلات این کشور با محوریت افغان‌ها و همچنین لزوم تشکیل دولت فراگیر وحدت ملی براساس استفاده از ظرفیت‌های دو کاندیدای ریاست‌جمهوری افغانستان بر مبنای یک مشارکت واقعی تأکید کرد.

وی با حمایت از نقش سازمان ملل متحد در افغانستان، آمادگی مستمر جمهوری اسلامی ایران برای هر نوع کمک به جهت حل و فصل مشکلات این کشور را مورد تصریح قرار داد.

یان کو بیش نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان نیز در این دیدار با تشکر و قدردانی از نقش جمهوری اسلامی ایران در برقراری ثبات و آرامش در افغانستان و تشریح آخرین وضعیت موجود در این کشور بویژه روند انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، نقش کشورهای همسایه و منطقه در حفظ آرامش و ثبات در افغانستان را مورد تأکید قرار داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز