خبرگزاری کار ایران

ظریف در اختتامیه نشست وزیران امور خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد:

اسرائیل اکنون شاهد انزوای سیاسی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۹۵۸

شورای امنیت در محکوم کردن وحشی گری‌های اخیر صهیونیست‌ها علیه مردم غزه ناتوان بوده است. / ریشه کن کردن مناقشات منطقه بسیار حائز اهمیت است و این حق ملت فلسطین است که یک کشور مستقل داشته باشد و از جانب جوامع بین المللی به رسمیت شناخته شود.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: بدون شک زمان به نفع مردم فلسطین است و هیچ چیز نمی‌تواند به مواضع اشغالگران کمک کند چرا که اسرائیل اکنون شاهد انزوای سیاسی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد ظریف پس پایان نشست وزیران امور خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد طی سخنانی اظهار داشت: همبستگی و همدردی خودمان را با مردم فلسطین و کشته شدگان این جنگ که در چند هفته گذشته مورد اصابت موشک‌ها قرار گرفته بودند اعلام می‌کنیم.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه ما در مقابل مقاومت مردم فلسطین احساس غرور می‌کنیم، افزود: جنایات علیه مردم غزه وکودکان فلسطینی جنایت علیه بشریت است وزمان آن فرارسیده که مستکبران به محاکمه کشانده شوند و این در یک اقدام مشترک شدنی است.

وی تصریح کرد: ریشه کن کردن مناقشات منطقه بسیار حائز اهمیت است و این حق ملت فلسطین است که یک کشور مستقل داشته باشد و از جانب جوامع بین المللی به رسمیت شناخته شود.

ظریف ادامه داد: هیچ حکومت قدرتمندی نباید حقوق مردم فلسطین را نادیده بگیرد و حق مردم فلسطین باید به رسمیت شناخته شود.

وی تاکید کرد: بی‌تفاوتی جامعه بین المللی نسبت قضایای غزه شرم‌آور است وباید یک اقدام عملی در این باره داشته باشیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه جنبش عدم تعهد برای مردم فلسطین احترام قائل بوده و حق آن‌ها را به رسمیت شناخته است افزود: در حال حاضر مهم این است که به صورت جمعی کار کنیم و یک اقدام عملی اتخاذکنیم تا بتوانیم ویرانه‌های غزه را بازسازی کنیم.

ظریف گفت: شورای امنیت در محکوم کردن وحشی گری‌های اخیر صهیونیست‌ها علیه مردم غزه ناتوان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: ما در جنبش عدم تعهد تلاش کردیم تا بتوانیم شورای امنیت را قانع کرده تا اقدام عملی انجام دهد که متاسفانه موفق نشدیم واکنون از شورای امنیت می‌خواهیم تعهدات خود را طبق منشور بین المللی انجام دهد و از تکرار چنین خشونتهایی جلوگیری کند.

ظریف با اشاره به پیشنهاد وزیر امور خارجه لبنان در این نشست اظهار داشت: بدون شک زمان به نفع مردم فلسطین است و هیچ چیز نمی‌تواند به مواضع اشغالگران کمک کند چرا که اسرائیل اکنون شاهد انزوای سیاسی است.

وی ادامه داد: با این منظر مردم فلسطین انتخاب درستی کرده‌اند و باید با یکپارچگی واتحاد حمایت کاملی از یکدیگر داشته باشند و ایران به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد به دنبال ابتکار عملی برای حل مشکلات فلسطین است.

وزیر امور خارجه همچنین گفت: توقف بلافاصله تحریم‌ها در محاصره غزه، آزادی زندانیان سیاسی، کمک به بازسازی زیر ساخت‌ها در خواست ازآی سی سی برای محکوم کردن اسرائیل به عنوان جنایتکار جنگی و درخواست نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل از جمله این اقدامات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز