خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر خارجه در گفت‌وگو با ایلنا:

رهبری قدم به قدم در جریان مذاکرات هستند / حضور وزرا در روند مذاکرات نشان از پیشرفت است

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۸۵۳

نتایج سفر وزرا به وین در روند مذاکرات تا یکی، دو روز دیگر خود را نشان دهد که شامل حل اختلافات میان ایران و ۱ + ۵ یا نزدیک شدن نظرات در مذاکرات باشد که این مسائل می‌تواند موجب ایجاد تفاهم می‌شود.

مشاور وزیر امور خارجه تاکید کرد: حمایت مقام معظم رهبری نشان داد که ایشان قدم به قدم در جریان مذاکرات هستند و حتی در خصوص مسائل ریز فنی نیز اشراف دارند پس دیگر نباید جای دلواپسی وجود داشته باشد.

علی خرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص حضور برخی وزرای کشورهای ۱ + ۵ در وین گفت: آن چیزی که موجب شده تا برخی از وزرای خارجه گروه ۱ + ۵ به وین بروند، این است که آنها درصدد هستند تا بتوانند با ایجاد یک هماهنگی میان خودشان به یک توافق با ایران و حل برخی از جنبه‌های اختلاف‌برانگیز برسند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود نتایج این سفر و نقش وزرا در روند مذاکرات تا یکی، دو روز دیگر خود را نشان دهد که شامل حل اختلافات میان ایران و ۱ + ۵ یا نزدیک شدن نظرات در مذاکرات باشد که این مسائل می‌تواند موجب ایجاد تفاهم می‌شود.

سفیر اسبق ایران در مقر اروپایی سازمان ملل متحد با بیان اینکه حضور وزرا در روند مذاکرات نشان از پیشرفت است، تصریح کرد: البته حضور وزرا به معنای آن هم نیست که همه اختلافات به پایان رسیده است بلکه نشان‌دهنده آن است که طرف مقابل اراده لازم برای حل اختلافات را دارد.

خرم در خصوص ارزیابی‌اش از مذاکرات وین ۶ نیز ابراز داشت: در مذاکرات وین ۵ فقط یک و نیم صفحه از متن توافق به نگارش درآمده بود اما اینک قسمت عمده‌ای از متن توافق به نگارش درآمده و بر روی چیزی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد متن توافق حاصل شده و اگر مذاکرات با همین منوال پیش برود می‌توان امیدوار به اتمام متن توافق داشت که این خود یک موفقیت است.

مشاور وزیر امور خارجه در خصوص حمایت اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام از تیم مذاکره‌کننده خاطرنشان کرد: این حمایت نشان می‌دهد که مذاکره‌کنندگان در چارچوب خط قرمزها و نظرات ایشان گام برداشته‌اند و در پی حفظ حقوق مسلم ملت ایران و دستاوردهای هسته‌ای هستند و پاسخی به دلواپسان و تردیدکنندگان بود.

وی با اشاره به برخی از مسائل ریز فنی که از سوی رهبری بیان گردید، یادآور شد: این مسائل نشان می‌دهد که رهبر انقلاب قدم به قدم در جریان مذاکرات هستند و حتی در خصوص مسائل ریز فنی نیز اشراف دارند پس دیگر نباید جای دلواپسی وجود داشته باشد و همه گروه‌ها باید از مذاکرات و تیم مذاکره‌کننده حمایت کنند.

سفیر اسبق ایران در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در خصوص همایش «خط قرمز» که قرار است فردا برگزار شود و اینکه این همایش برخلاف حمایت‌‌های رهبری نیست؟ عنوان کرد: وقتی رهبری می‌گوید ما نیاز به ۱۹۰ هزار سو داریم، دیگر این یک دستور مشخص است و اجتهادبردار نیست حال اینکه گروهی می‌خواهند نظرات شخصی خودشان را از این جمله بیان کنند باید دلیلش را از خود آنها پرسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز