خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه: / ۳ /

تروریزم نباید ابزاری برای تحت تاثیر قرار دادن روند انتخابات و دموکراسی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۳۱۷

مبنای صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ما دینی، مذهبی و عقیدتی صریحی دارد و این مذاکرات نیز هم برای تثبیت حقوق ملت ایران و هم حل نگرانی‌های جهانی است ولی مدارک متقنی از جمله گزارشات آژانس وجود دارد که دال بر فعالیت‌های صلح آمیز ایران است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تا کید کرد: تروریزم نباید ابزاری برای تحت تاثیر قرار دادن روند انتخابات و دموکراسی باشد.
به گزارش خبرنگار ایلنا در ادامه نشست سخنگوی وزارت امور خارجه، افخم درخصوص اقدام اخیر گروهک تروریستی بوکوحرام در نیجریه گفت: ما نیز خبر تلخ ربوده شدن تعداد دیگری از کودکان توسط این گروهک تروریستی را شنیده‌ایم و این اقدام ضد انسانی را محکوم می‌کنیم.
وی ادامه داد: ما ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های ربوده شدگان امیدواریم آزادی آنها زودتر فراهم شود و مجددا تاکید می‌کنیم که تروریزم محدوده ندارد و لازم است برای مقابله با آن تدابیر جدی اندیشیده شود.
افخم در خصوص دور آتی مذاکرات ایران و ۱ + ۵ اظهار داشت: دور آتی مذاکرات از ۱۱ تیرماه در وین برای تدوین مقدمه و متن برنامه اقدام مشترک جامع نهایی آغاز می‌شود. ما اعلام کرده‌ایم که با جدیت وارد مذاکرات شده‌ایم و این جدیت را نیز هم اکنون داریم و تغییری در اراده ما برای رسیدن توافق جامع مبتنی بر حفظ حقوق ملت ایران و رفع نگرانی‌های مشروع جهانی صورت نگرفته است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه از طرفین مذاکره می‌خواهیم تا با اراده جدی در مذاکرات وارد شوند یادآور شد: طرفین مذاکره بر جدیت ایران در مذاکرات اذعان دارند.
این مقام ارشد دستگاه دیپلماسی در خصوص آخرین وضعیت عراق خاطر نشان کرد: شرایط عراق با حضور و همبستگی مردم و گروه‌های عراقی و وجود مرجعیت رو به بهبود است و تعاملات گروه‌های عراقی مبتنی بر اهتمام بر وحدت ملی است و این موجب شده تا زمینه برای همکاری درعراق شکل بگیرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به گفت‌وگو ها و رایزنی‌های ایران با کشورهای منطقه درخصوص عراق بیان کرد: ما گفته‌ایم موضوع عراق یک موضوع تروریستی است و نباید تروریزم ابزاری برای تحت تاثیر قرار دادن روند انتخابات و دموکراسی باشد. امیدواریم با هوشیاری ملت عراق این بحران حل شود و این نیازمند آن است که جامعه بین‌المللی به مسئولیت خود عمل کند و همه کمک کنند تا بحران عراق حل شود و حل مسئله عراق می‌تواند به تقویت مردم سالاری در منطقه کمک کند.
افخم در خصوص اظهارات اخیر جان کری مبنی بر اینکه ما مانع از رسیدن ایران به بمب هسته‌ای شده‌ایم بیان کرد: طی ۱۰ سال گذشته آمریکا یک بحران مصنوعی به نام بحران هسته‌ای غیر صلح‌آمیز و نظامی ایران ایجاد کرده و این درحالی است که ما همواره تاکید داشته‌ایم که مسئله هسته‌ای ایران صلح آمیز است و برنامه نظامی ندارد.
وی با اشاره به فتاوی مذهبی مبنی بر حرام بودن تولید، استفاده و اشاعه از سلاح های کشتار جمعی یادآور شد: مبنای صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ما دینی، مذهبی و عقیدتی صریحی دارد و این مذاکرات نیز هم برای تثبیت حقوق ملت ایران و هم حل نگرانی‌های جهانی است ولی مدارک متقنی از جمله گزارشات آژانس وجود دارد که دال بر فعالیت‌های صلح آمیز ایران است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این صورت می‌تواند قدم موثری در اعتماد سازی باشد.
این مقام ارشد وزارت امور خارجه در خصوص اظهارات نخست وزیر اقلیم کردستان عراق مبنی بر اینکه ما می‌توانیم اقلیم سنی نشین عراق نیز داشته باشیم و شرایط به گذشته باز نخواهد گشت، گفت: این که شرایط به گذشته بر نمی‌گردد تحلیل بدخواهان عراق است، چرا که اراده همه طوایف عراقی بر وحدت و یکپارچه بودن عراق است و عراق یکپارچه می‌تواند مقابل تروریسم بیاستد و امیدواریم عراق با حفظ وحدت ملی این بحران را خاتمه دهد و شاهد عراقی قوی و یکپارچه باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز