خبرگزاری کار ایران

سرمدی:

ایران در مذاکرات آماده رفع نگرانی‌های مشروع طرف مقابل است

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۹۲۵

حولات مثبتی در منطقه از جمله انتخابات در کشورهای عراق، افغانستان و سوریه اتمام شده است اما هم‌چنان در مورد موضوع تروریسم و افراط‌گرایی نگرانی وجود دارد و لازم است این امر مهار شود و این موضوع باید در سوریه مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر امور خارجه کرواسی که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، با مرتضی سرمدی، قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به رویکردهای سیاست خارجی کشورمان برای گسترش تعامل با کشورها، از روند رو به گسترش مناسبات با کرواسی استقبال کرد.

مرتضی سرمدی تصریح کرد: دو کشور می‌توانند در چارچوب اتحادیه اروپا و در حوزه روابط دو جانبه همکاری‌های گسترده‌ای را با یکدیگر داشته باشند.

قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان و گروه ۱ + ۵ افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده رفع نگرانی‌های مشروع طرف مقابل است.

او افزود: تحولات مثبتی در منطقه از جمله انتخابات در کشورهای عراق، افغانستان و سوریه اتمام شده است اما هم‌چنان در مورد موضوع تروریسم و افراط‌گرایی نگرانی وجود دارد و لازم است این امر مهار شود و این موضوع باید در سوریه مورد توجه قرار گیرد.

یوشکو کلیسریچ، معاون وزیر امور خارجه کرواسی نیز در این دیدار با اشاره به لزوم افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور تصریح کرد: با توجه به نقش مهم ایران در منطقه، سیاست‌های منطقه‌یی جمهوری اسلامی ایران بسیار تاثیرگذار است.

معاون وزیر امور خارجه کرواسی با تاکید بر حق همه کشورها در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای ابراز امیدواری کرد که توافق نهایی بین ایران و گروه ۱ + ۵ بر سر مسائل هسته‌ای حاصل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز