خبرگزاری کار ایران

در بیانیه‌ای صورت گرفت؛

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین به مناسبت " یوم النکبه "

کد خبر : ۱۶۷۹۲۸

۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۲۷ مطابق با ۱۴ مه ۱۹۴۸ یادآور تلخ‌ترین روز جهان اسلام در قرن بیستم یعنی یوم‌النکبه است. روزی که چکمه‌پوشان صهیونیست با حمایت قدرت‌ها و به ویژه انگلیس، برپایی دولت جعلی خود در سرزمین مقدس فلسطین را اعلان کردند.

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین به مناسبت سالگرد اشغال سرزمین فلسطین «یوم النکبه» بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، در این بیانیه آمده است:

۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۲۷ مطابق با ۱۴ مه ۱۹۴۸ یادآور تلخ‌ترین روز جهان اسلام در قرن بیستم یعنی یوم‌النکبه است. روزی که چکمه‌پوشان صهیونیست با حمایت قدرت‌ها و به ویژه انگلیس، برپایی دولت جعلی خود در سرزمین مقدس فلسطین را اعلان کردند.

اگرچه در سال ۱۹۴۸ این رژیم غاصب موجودیت خود را در منظر بهت‌آور افکار عمومی دنیا رسمیت بخشید، ولی پیش از آن ظرف ۳۰ سال قدرت‌های استکباری با سردمداری انگلیس، فلسطین را در قالب رسوای قیمومیت به اشغال خود درآورده بودند و با آنچه در اعلامیه بالفور در سال ۱۹۱۷ وعده دادند تا سال ۱۹۴۷ که سازمان ملل با تصویب طرح تقسیم به این موجودیت صحه گذارد، زمینه‌های تشکیل این کیان غاصب را فراهم کردند.

در واقع مقدمات تشکیل دولت صهیونیستی با افزایش مهاجرت یهودیان، برپایی آبادی‌های یهودی‌نشین، تشکیل گروه‌های تروریستی و دیپلماسی و توطئه‌چینی صهیونیستی از سال ۱۹۱۷ چهره آشکار به خود گرفت. توطئه‌ای که بیش از این در سال ۱۸۹۷ با برپایی کنگره سران صهیونیست در بال سوئیس کلید خورده بود و پروسه اضمحلال امپراطوری عثمانی و جنگ جهانی اول را پشت سر گذارده بود.

یوم‌النکبه، روز مصیبت‌بار و تلخ مسلمین، همیشه در تقویم تاریخ جهان اسلام سیاه و تاریک است. روزی است که جنگ و ناامنی، اشغال و کشتار، اخراج و تهدید با وجود رژیمی بی‌ریشه و دست‌نشانده بر شئونات امت اسلامی در منطقه حاکم می‌شود و ظرف این ۶۶ سال ابعاد متفاوتی از آن هر روزه بر همگان رخ می‌تاباند. جنگ‌های ۱۹۴۸،۱۹۵۶، ۱۹۶۷،۱۹۷۳، ۱۹۸۲ با ابعاد جهانی و تاثیرات عمیق ضد انسانی آن، همگی ریشه در خوی تجاوزگری صهیونیسم داشت که روز به روز زندگی را بر ملت مظلوم فلسطین به صورت مستقیم و ملل تحت ستم منطقه به صورت غیرمستقیم، دشوارتر می‌کرد.

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، معادله صهیونیستی حاکم بر منطقه را که می‌رفت منش مستکبرانه خود را تثبیت و پایه‌های خود را تحکیم بخشد، بر هم زد. از این زمان به بعد مقاومت اسلامی شرایط جدیدی به صهیونیست‌ها تحمیل کرد، انتفاضه اول و دوم جنگ ۳۳ ر وز و ۲۲ روز و سپس ۸ روزه، میوه پرحلاوت مقاومتی است که از آموزه‌های اسلامی و سیره مبارزاتی حضرت امام(ره) و شاگردان او در منطقه، پرورش یافت و هم اکنون با رهبری مدبرانه و پرصلابت مقام معظم رهبری دام ظله، ابعاد تازه‌تری از این پیروزی و ظفر در سوریه نمایان است. سوریه‌ای که قرار بود با یک توطئه صهیونیستی و استکباری از محور مقاومت خارج گردد ولی به لطف خداوند متعال پس از سه سال لشکرکشی وحشیانه غرب و صهیونیسم و ارتجاع متعصب عربی، با سرافرازی فراوان و تجربیات ارزنده در یک جبهه جدید به وسعتی فراتر از سرزمین‌های اشغالی، مایه امیدواری آزادگان و دوستداران قدس شریف شده است.

تاریخ پرفراز و نشیب ۶۶ سال گذشته، تنها تهاجم سفاکانه غرب و ددمنشی صهیونیست‌های غاصب نیست بلکه اهمال و خیانت برخی سران خودفروخته عرب و کج‌اندیشی حماقت‌گونه برخی عناصر عرب و ساده‌لوجی عده‌ای فریب‌خورده خودی نیز هست که در مجموع کارنامه‌ای سرشار از عبرت و درس را به عنوان یک موهبت الهی برای ساختن آینده‌ای موفق در مقابل مسلمانان قرار می‌دهد. باشد که درس گیرند و بر مسیر اشتباه خود اصرار نورزند.

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، ضمن محکومیت اعلان رسمی تشکیل دولت غاصب، همه اعراب، مسلمانان و تمامی آزادگان را به وحدت حول مقاومت برای رسیدن به عزت و آزادگی در برابر زیاده‌خواهی صهیونی و استکباری، فرا می‌خواند و بر این اصل راهبردی حضرت امام(ره) تاکید می‌ورزد که فلسطین جز با مسلسل‌های متکی بر ایمان آزاد نمی‌شود و نباید رهایی آن‌ را در پشت میزهای مذاکره جستجو نمود و این ۶۶ سال تجربه ارزنده‌ای از درستی این راهبرد است که توسط خلف صالحش با دقت و جدیت ستودنی، نقشه راه آزادگان جهان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز