خبرگزاری کار ایران

ظریف دیدار با رئیس مجلس اسلوونی:

فرصت بزرگی برای همکاری ایران و اتحادیه اروپا در زمینه‌های اقتصادی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۰۰۶

گسترش مناسبات با ایران تنها گسترش روابط با یک کشور نیست بلکه این توسعه همکاری‌ها زمینه را برای گسترش مناسبات با کل منطقه فراهم می‌آورد.

«یانکو وبر» رئیس مجلس اسلوونی که به جمهوری اسلامی ایران سفر نموده است، امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف ظرفیت‌های دو کشور برای گسترش روابط پارلمانی را بسیار گسترده خواند و تصریح نمود: جمهوری اسلامی ایران آماده است مناسبات خود را با کشور اسلوونی در همه حوزه‌ها از جمله روابط فرهنگی و مبادله دانشجو، استاد و محقق گسترش دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حرکت در مسیر برداشتن موانع برای گسترش روابط بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا تاکید کرد: گسترش مناسبات با ایران تنها گسترش روابط با یک کشور نیست بلکه این توسعه همکاری‌ها زمینه را برای گسترش مناسبات با کل منطقه فراهم می‌آورد.

محمد جواد ظریف خاطرنشان ساخت: فرصت بزرگی برای همکاری ایران و اتحادیه اروپا در زمینه‌های مختلف اقتصادی وجود دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: حوزه‌های وسیعی برای رایزنی و همکاری بین ایران و اتحادیه اروپا در عرصه منطقه‌ای وجود دارد.

وی با اشاره به گسترش افراط‌گرائی در خاورمیانه، آن را موضوع مهمی برای اتحادیه اروپا دانست چون اتحادیه اروپا نمی‌تواند از افراط‌گرائی در سوریه مصون باشد چون بسیاری از تندروها از اروپا به این کشور می‌آیند.

«یانکو وبر» رئیس مجلس اسلوونی نیز در این دیدار با اشاره به نقش منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، براهمیت مناسبات با کشورمان تاکید کرد.
رئیس مجلس اسلونی افزود: در پرتو مذاکرات اخیر هسته‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و ۱ + ۵، زمینه خوبی برای گسترش روابط دوجانبه فراهم امده است.

یانکو وبر آمادگی کشورش را برای گسترش همه جانبه مناسبات اعلام نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز