خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با وزیر امورخارجه ارمنستان:

ایران همواره آمادگی خود را برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه اعلام کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۵۰۷

منطقه ما نیاز به درگیری و منازعه ندارد، بلکه آنچه مورد نیاز منطقه است، صلح و ثبات و همکاری‌های اقتصادی است.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید براینکه ایران آمادگی خود را برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه همواره اعلام کرده است، بیان کرد: منطقه ما نیاز به درگیری و منازعه ندارد، بلکه آنچه مورد نیاز منطقه است، صلح و ثبات و همکاری‌های اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد ظریف در نشست خبری مشترک خود با ادوارد نعلبندیان که ظهر امروز در وزارت امورخارجه برگزار شد، گفت: ایران و ارمنستان روابطی بسیار مستحکم و دیرینه‌ای دارند که از عمق فرهنگی نیز برخودار است.

وی با اشاره به ارتباط خوب میان ارامنه ایران با سایر هموطنانمان اظهار داشت: روابط ایران و ارمنستان، ‌روابطی مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک میان دو کشور است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مواضع نزدیک دو کشور در عرصه بین‌الملل خاطرنشان کرد: من از حمایت‌های ارمنستان از جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین‌الملل تشکر می‌کنم.

ظریف در خصوص مذاکرات امروز خود با وزیر امورخارجه ارمنستان اذعان داشت: ما در این دیدار، پیرامون موضوعات مختلف دو جانبه، همکاری‌های سیاسی، پارلمانی و اقتصادی دو کشور صحبت کردیم و راه‌های گسترش آنها را مورد تبادل نظر قرار دادیم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: درباره روابط دو جانبه حمل و نقل، انرژی و بانکی صحبت شد و امیدوارم در این موارد شاهد گسترش روابط باشیم.

وی با بیان اینکه در خصوص موضوعات بین‌المللی و از جمله سوریه و اکراین نیز در این دیدار صحبت‌هایی انجام شد، ابراز داشت: در این موارد دو کشور مواضع مشترکی دارند و درباره استفاده از روش‌های صلح‌آمیز در این باره تاکید کردند.

ظریف یادآور شد: ایران همواره امیدوار به گسترش و تثبیت صلح و ثبات در منطقه است و در این باره از هیچ تلاشی هم فروگذار نخواهد کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان با تاکید بر اینکه ایران آمادگی خود را برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه همواره اعلام کرده است، بیان کرد: منطقه ما نیاز به درگیری و منازعه ندارد، بلکه آنچه مورد نیاز منطقه است، صلح و ثبات و همکاری‌های اقتصادی است.

در ادامه این نشست، ادوارد نعلبندیان با بیان اینکه در این دیدار گفتگوی سیاسی نتیجه‌داری صورت گرفت، گفت: در دیدار امروز فرصت برای تبادل نظر در خصوص مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی فراهم شد.

وی با تاکید براینکه ما برای جایگاه و نقش ایران ارزش قائل هستیم تصریح کرد: ما از یک روابط سودمند دو جانبه برخورداریم و گسترش روابط دو جانبه را بسیار مهم می‌دانیم.

وزیر امور خارجه ارمنستان ادامه داد: ما در زمینه‌های حمل ونقل و انرژی طرح‌های مهمی را مطرح کردیم که امیدوارم آنها جامه عمل به خود بپوشند و در زمینه‌های آموزشی و فرهنگی هم تبادل نظر داشتیم.

نعلبندیان با اشاره به مذاکرات ایران با گروه ۱ + ۵ اظهار داشت: ارمنستان از اولین کشورهایی بود که از به نتیجه رسیدن مذاکرات وانعقاد توافق ژنو استقبال کردوامیدواریم با اهتمام دو طرف به نتایج مطلوبی نیز برسد.

وزیر امورخارجه ارمنستان با اشاره به موضع مسالمت‌آمیز و مثبت ایران در خصوص مسئله کوهستان و قره باغ یاد‌آور شد: دراین دیدار نیز گفتگوهایی در باره موضوعات بین‌المللی همانند اکراین وسوریه داشتیم.

وی در پایان از میزبانی ایران و دیدارهایش با مقامات ایرانی از جمله روسای جمهور و مجلس تشکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز