خبرگزاری کار ایران

تسلیم رونوشت استوار نامه سفیر جدید ایران به قائم مقام وزیر امور خارجه اسلوونی

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۴۶۲

رامندی در این دیدار با تشریح سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران در تعامل سازنده با کشورهای جهان و بسط مناسبات با اتحادیه اروپایی بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک، زمینه‌های افزایش همکاری بین ایران و اسلوونی را با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندیهای دو کشور مناسب ارزیابی کرد.

مرتضی درزی رامندی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی روز پنجشنبه در لوبلیانا رونوشت استوارنامه خود را به بوگدان بنکو قائم مقام وزیر امور خارجه اسلوونی تسلیم کرد.

به گزارش ایلنا، رامندی در این دیدار با تشریح سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران در تعامل سازنده با کشورهای جهان و بسط مناسبات با اتحادیه اروپایی بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک، زمینه‌های افزایش همکاری بین ایران و اسلوونی را با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندیهای دو کشور مناسب ارزیابی کرد.

وی با اشاره به تحرکات و پویایی روابط فیمابین، ازجمله دیدارهای متقابل مقامات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی دو کشور، این امر را نشانگر اراده سیاسی دو طرف برای بسط و گسترش بیشتر همکاریهای فیمابین دانست و تلاش در جهت توسعه روابط و ارتقائ سطح همکاری‌ها در کلیه زمینه‌های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، فرهنگی، علمی، دانشگاهی، آموزشی و ورزشی را از اهم برنامه‌های خود در طول ماموریتش ذکر کرد.

قائم مقام وزارت امور خارجه اسلوونی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به گسترش مناسبات فیمابین در حوزه‌های مختلف، بر اهمیت دیدارهای متقابل مقامات و هیاتهای سیاسی، اقتصادی و پارلمانی در تقویت مناسبات فیمابین تاکید کرد.

بوگدان بنکو با تاکید بر اهمیت جایگاه اقتصادی ایران در منطقه، علاقمندی کشورش برای تعمیق همکاری‌ها را در این زمینه خاطرنشان ساخت.

بنکو با استقبال از توافق مقدماتی هسته‌ای ایران و کشورهای ۳ + ۳ در ژنو و ابراز امیدواری نسبت به اینکه این مسئله به توافق جامع و نهایی منجر شود، نقش و تعامل ایران در صحنه بین المللی را ستود و بر رایزنی و همکاری بین المللی تاکید کرد.

وی همچنین برای سفیر جدید ایران در انجام ماموریت خود آرزوی موفقیت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز