خبرگزاری کار ایران

عراقچی:

مهمترین نتیجه مذاکرات ژنو در حقیقت تثبیت نظام است / مذاکرات با ۱ + ۵ جهاد است

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۹۸۶

ما حق غنی سازی هسته ای را داشته و همواره دارا هستیم. آنچه در مذاکرات ژنو مورد انتظار بود که بحمد الله صورت گرفت آن است که کشورهای ۱ + ۵ این حق مسلم را مورد احترام قرار دهند و آن را معاوضه نکنند.

عباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای حضور در مذاکرات با کشورهای ۱ + ۵ را نوعی «جهاد» خواند و گفت: مذاکرات را باید با دیدی فرا‌تر از مساله هسته‌ای مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش ایلنا، عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه به عنوان شخصیت سیاسی مدعو بر اساس آیین نامه داخلی مجلس خبرگان در جلسه اول پانزدهمین اجلاسیه این مجلس، حضور پیدا کرد و گزارشی از روند توافق نامه ژنو(برنامه اقدام مشترک) ارائه داد.

وی تصریح کرد: غنی سازی هسته‌ای به رغم اهمیتی که دارد ولی درذیل بحثعزت و استقلال کشور قرار می‌گیرد. در حقیقت مسأله و دعوا فرا‌تر از بحثهسته‌ای است. در این مذاکرات، بحثتحمیل و نبرد اراده‌ها از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

معاون حقوقی و بین‌ الملل وزیر امورخارجه گفت: ما در طی ۱۰ سال گذشته و در مذاکراتی که صورت گرفته توانسته‌ایم اراده خود مبنی بر ادامه غنی سازی را بر گروه مقابل تحمیل نماییم و این پیروزی بزرگی است.

عراقچی اظهارداشت: دستاورد ما از توافق نامه ژنو اثبات این حق مسلم است و این دستاورد مقاومت ملت ایران است که خیلی برای ما اهمیت داشته و دارد. این ثمره یک مقاومت و جهاد ۱۰ ساله است که انشاء الله هم تثبیت خواهد شد.

وی افزود: ما حق غنی سازی هسته‌ای را داشته و همواره دارا هستیم. آنچه در مذاکرات ژنو مورد انتظار بود که بحمد الله صورت گرفت آن است که کشورهای ۱ + ۵ این حق مسلم را مورد احترام قرار دهند و آن را معاوضه نکنند.

معاون حقوقی و بین‌الملل وزرات امور خارجه هدف دوم از مذاکرات هسته‌ای را جلوگیری از هزینه‌های جمهوری غیر ضروری دانست و گفت: این دستاورد نیز با کاهش تحریم‌های اقتصادی و نیز عدم افزایش آن با وجود آنکه قدمی از اصول و ارزشهای انقلاب به عقب گذاشته نشده است، حاصل شده است.

عراقچی مهم‌ترین راه را در مقابله با تحریم‌های اقتصادی، پرداختن به اصول و قواعد اقتصاد مقاومتی دانست و تأکید کرد: مهم‌ترین نتیجه مذاکرات ژنو در حقیقت تثبیت نظام سیاسی و قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز