خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با سفیر جدید عمان:

نقش مقامات عمان برای حل مشکلات منطقه را ارج می‌نهیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۹۹

کشور و مقامات عالی رتبه عمانی به خصوص شخص سلطان قابوس پادشاه و یوسف بن علوی وزیر امور خارجه نقش برجسته‌ای در کمک به حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی داشته‌اند که ما این نقش ارزشمند را ارج می‌نهیم.

«سعود بن احمد خالد البروانی» سفیر جدید سلطنت عمان درجمهوری اسلامی ایران، با محمد جواد ظریف وزیر‌امورخارجه کشورمان دیدار کرد و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی نمود.

به گزارش ایلنا، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار تاکید کرد: دو کشور و مردم و مسوولین عالی رتبه جایگاه و احترام ویژه‌ای برای یکدیگر قائلند و روابط بسیار ممتاز و دوستانه‌ای در همه عرصه‌ها بین تهران و مسقط برقرار است.

وی سفر سلطان قابوس به تهران به عنوان نخستین سفر رییس یک کشور خارجی به تهران بعد از انتخاب دکتر روحانی و توجه و علاقه متقابل مقامات عالی‌رتبه دو کشور را نشانگر عزم و اراده جدی برای پیشبرد و تقویت این روابط خوب دانست.

ظریف همچنین دیدگاه‌های ایران و عمان را در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار نزدیک به هم دانست و با تشکر از سلام‌های گرم مقامات عمانی افزود: کشور و مقامات عالی رتبه عمانی به خصوص شخص سلطان قابوس پادشاه و یوسف بن علوی وزیر امور خارجه نقش برجسته‌ای در کمک به حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی داشته‌اند که ما این نقش ارزشمند را ارج می‌نهیم.

وی همچنین به زمینه‌های متعدد و متنوع گسترش و توسعه روابط در عرصه‌های اقتصادی و تجاری و دیگر عرصه‌ها اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: با تداوم و تقویت همکاری و تلاش سفیر جدید عمان شاهد توسعه همه جانبه این روابط دوستانه براساس منویات رهبران دو کشور باشیم.

سعود بن احمد خالد البروانی سفیر جدید سلطنت عمان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ درود‌ها و سلامهای گرم سلطان قابوس پادشاه و یوسف بن علوی وزیر امور خارجه کشورش ابراز امیدواری کرد: در دوران ماموریت خود بتواند روابط دو کشور را به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری بیش از پیش گسترش دهد و از اعلام حمایت و پشتیبانی دکتر ظریف در این راستا تقدیر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز