خبرگزاری کار ایران

دیدار معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه سنگال

کد خبر : ۱۲۸۰۳۷

وزیر امورخارجه سنگال آمادگی کشورش را برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها اعلام نمود و توافقات بدست آمده در مذاکرت جمهوری اسلامی با ۵ + ۱ در ژنو را تبریک گفت.

حسین امیر عبداللهیان(معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان) در حاشیه برگزاری چهلمین اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی در کوناکری با مانکور ایندای(وزیر امور خارجه سنگال) دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار؛ وزیر امورخارجه سنگال آمادگی کشورش را برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها اعلام نمود و توافقات بدست آمده در مذاکرت جمهوری اسلامی با ۵ + ۱ در ژنو را تبریک گفت.

وی همچنین مواضع دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان را برای پیشبرد مسائل از طریق صلح آمیز مورد ستایش قرار داد.

در این امیر عبداللیهان ضمن ابلاغ سلام‌های گرم دکتر روحانی و دکتر ظریف به همتایان سنگالی اظهار داشت: کشور سنگال در غرب آفریقا از جایگاه والائی در آفریقا برخوردار است و مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه‌ای به کشورهای آفریقایی بخصوص کشور سنگال دارند.

طرفین بر همکاری و توسعه هرچه بیشتر دو کشور در زمینه‌های سیاسی - اقتصادی - فرهنگی و بین المللی تاکید نمودند.

چهلمین اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی روز دو شنبه بعداز ظهر در کوناکری پایتخت کشور جمهوری گینه با حضور و سخنرانی پروفسور آلفا کنده رئیس جمهور این کشور گشایش یافت.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای(وزارت امور خارجه کشورمان) به نمایندگی از جمهوری اسلامی در راس هیاتی در این نشست حضور یافته است. در مراسم افتتاحیه این نشست اکمل الدین احسان اوغلو(دبیرکل سابق سازمان) ضمن ارائه گزارش درخصوص مسائل کشورهای عضو به آخرین تحولات اشاره نمود و توافقات بدست آمده در ژنو بین جمهوری اسلامی ایران و ۵ + ۱را از جانب سازمان مورد تقدیر قرار داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز