خبرگزاری کار ایران

در دیدار وزیر امور خارجه اسبق آلمان با معاون وزارت امور خارجه مطرح شد‎؛

بی‌ثباتی به نفع هیچ یک از کشورهای منطقه نیست

کد خبر : ۱۲۳۴۳۴

عبداللهیان راهکار نظامی و امنیتی در قبال بحران سوریه را مردود و دور باطل دانست و بر موضع همیشگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر پیگیری راه حل سیاسی، شکل گیری گفتگوی ملی و توقف ورود سلاح و تروریستها به داخل خاک سوریه تأکید کرد.

در دیدار یوشکا فیشر وزیر امور خارجه اسبق آلمان با حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه پیرامون تحولات منطقه بویژه سوریه گفتگو شد.

به گزارش ایلنا، فیشر در این دیدار با اشاره به ناآرامیهای اخیر در منطقه خاورمیانه، بی ثباتی را به نفع هیچ یک از کشورهای منطقه ندانست و بر ضرورت شکل گیری یک ساختار امنیت جمعی در منطقه تأکید کرد و نقش جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را اساسی و مهم دانست.

وزیر امور خارجه اسبق آلمان با اشاره به طولانی شدن بحران سوریه، نشست ژنو دو پیرامون سوریه را نشستی مهم توصیف کرد و با تأکید بر اهمیت مشارکت ایران در این نشست ابراز امیدواری کرد که ژنو دو بتواند به نتیجه مطلوب رسیده و یک راه حل سیاسی برای این بحران ارائه کند.

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به رشد و گسترش افراط گرایی در خاورمیانه و پیامدهای منفی آن از جمله اقدام تروریستی اخیر در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، مداخلات خارجی را موجب پیچیده تر شدن وضعیت در منطقه ذکر کرد.

امیر عبداللهیان راهکار نظامی و امنیتی در قبال بحران سوریه را مردود و دور باطل دانست و بر موضع همیشگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر پیگیری راه حل سیاسی، شکل گیری گفتگوی ملی و توقف ورود سلاح و تروریستها به داخل خاک سوریه تأکید کرد.

وی با اشاره به رشد و تقویت گروه های افراطی و تکفیری در منطقه و حمایت برخی طرفها از ارسال سلاح و تروریسم در منطقه، امنیت را مقوله ای غیر قابل تفکیک برشمرد و اظهار داشت: عقلانیت، واقع بینی و بازگشت همه طرفهای منطقه‌ای و بین المللی به تعهدات و واقعیتهای بین المللی، راهکار خروج از بحران جاری است.

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه آمادگی کشورمان جهت کمک به حل بحران سوریه را مورد تأکید قرار داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز