خبرگزاری کار ایران

ظریف در کنفرانس خبری:

توافق ایران و ۱ + ۵ گام نخست بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۷۲

حق غنی‌سازی و استفاده از دانش هسته‌ای در متن پروتکل الحاقی وجود دارد و این حق مسلم ما است. توافق فعلی در دو بخش به وضوح اشاره می‌کند که برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهد یافت.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران گفت که توافق ایران و گروه ۱ + ۵ گام نخست بوده و دو طرف باید بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل به همکاری خود ادامه دهند.
به گزارش ایلنا٬ ظریف تاکید کرد که در این توافقنامه دست کم در دو بخش به حق ایران برای غنی‌سازی و استفاده از انرژی هسته‌ای اشاره شده است.
وی از به رسمیت شناخته شدن برنامه غنی‌سازی ایران به عنوان مهم‌ترین محور این توافق یاد کرد.
وزیر خارجه افزود: در منطقه خاورمیانه کسی «نباید نگران باشد» چراکه امنیت و تعامل در خاورمیانه از اولویت‌های ایران هم هست.
ظریف در پاسخ به پرسش خبرنگار سی‌ان‌ان گفت: «حق غنی‌سازی و استفاده از دانش هسته‌ای در متن پروتکل الحاقی وجود دارد و این حق مسلم ما است. توافق فعلی در دو بخش به وضوح اشاره می‌کند که برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهد یافت.»
وزیر خارجه در پاسخ به پرسشی درباره وی درباره ضمانت اجرای تعهد غربی‌ها گفت: برای پایش توافق یک کمیته مشترک تشکیل دادیم و تلاش می‌کنیم اعتماد از دست رفته را بازیابی کرده و به سمتی حرکت کنیم که طرفین را هدایت کند و به توافق لازم برسیم.

وی همچنین از تلاش‌های «کا‌ترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دستیابی به این توافق تقدیر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز