خبرگزاری کار ایران

بروجردی در دیدار با جمعی از نمایندگان سومالی:

اتحاد کشورهای اسلامی در برابر قدرت‌های زورگو، رمز اقتدار آنهاست

کد خبر : ۱۱۶۵۷۰

گروه‌های القاعده و النصره در سوریه با کشتار بی‌رحمانه مردم مسلمان این کشور به منافع و سیاست‌های آمریکا و انگلیس خدمت می‌کنند.

جمعی از نمایندگان مجلس سومالی با رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، عبدالله باوس احمد که در راس هیاتی از نمایندگان مجلس سومالی در تهران به سر می‌برد ظهر امروز - سه شنبه - با علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با تاکید بر اهمیت گسترش ارتباطات کشورهای اسلامی با کشورمان، گفت: از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران توسعه مراودات دوستانه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای اسلامی می‌باشد.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی از افزایش مناسبات برادرانه با کشورهای اسلامی قاره آفریقا به ویژه سومالی حمایت می‌کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه، اتحاد میان کشورهای اسلامی در برابر قدرت‌های زورگوی جهانی را رمز اقتدار آنان دانست و افزود: کشورهای مسلمان در پرتو آموزه‌های دین مبین اسلام و اتحاد و همبستگی در تعاملات بین‌المللی تاثیرگذاری فراوانی داشته باشند.

بروجردی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز تاسف از شرایط کنونی در جهان اسلام ناشی از رشد گروه‌های تروریستی، تصریح کرد: گروه‌های القاعده و النصره در سوریه با کشتار بی‌رحمانه مردم مسلمان این کشور به منافع و سیاست‌های آمریکا و انگلیس خدمت می‌کنند.

در ادامه این دیدارعبدالله باوس احمد رییس هیات پارلمانی سومالی، جمهوری اسلامی ایران را سومالی امید کشورهای برای مقابله با کشورهای قدرتمند جهانی دانست و گفت: پارلمان گسترش و تقویت ارتباطات سیاسی، اقتصادی به ویژه روابط پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران را از اولویت‌های کاری خود می‌داند.

وی در پایان تسهیل در صدور ویزا برای حضور بازرگانان سومالی در ایران برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی و بازرگانی را خواستار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز