خبرگزاری کار ایران

ظریف در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشکده روابط بین الملل:

نیازمند افکار نو هستیم

کد خبر : ۱۰۴۹۳۲

درک و شناخت ما باید منطبق بر واقعیات و نیازهای کشور باشد و برخاسته از ایرانی و اسلامی بودن باشد و آنچه امروز به ما قدرت داده، تفکر فرامرزی ما است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه آنچه ما نیاز داریم فهم دقیق از روابط بین الملل است اظهار داشت: درک و شناخت ما باید منطبق بر واقعیات و نیازهای کشور باشد و برخاسته از ایرانی و اسلامی بودن باشد و آنچه امروز به ما قدرت داده، تفکر فرامرزی ما است.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه امروز(یکشنبه) با شرکت در آیین آغاز سال جدید تحصیلی دانشکده روابط بین الملل، طی سخنانی با اشاره به اینکه بیشتر مدیران و دست اندرکاران ارشد وزارت امورخارجه از دانشکده روابط بین الملل فارغ التحصیل شده و مسئولیتهای مهمی در مناصب کشوری و وزارت امورخارجه برعهده دارند افزود: دانشکده روابط بین الملل یک منبع جوشان، همیشگی و زنده فکری برای دستگاه دیپلماسی است.

رییس دستگاه دیپلماسی کشور، دانشکده روابط بین الملل را محیطی مناسب برای دانشجویان متفکر و دارای دیدگاه و برداشت نو از تحولات بین المللی دانست که امکان این را می یابند که با تبادل نظر در یک محیط آزاد که برای اندیشه های نو و تضارب افکار ارزش قایل است، دانش بیاموزند.

ظریف خاطر نشان کرد: این امر در زمانی اتفاق می افتد که در دنیای کنونی می خواهیم ایفای نقش نماییم و می توانیم ادعا کنیم نقش ایفایی، از آن خودمان است و این خود عامل اقتدار کشور است.

وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد: آنچه ما را قدرتمند کرده، توان ما برای ایجاد یک دیدگاه جدید است، بنابراین ما نیاز به افکار نو داریم و بدون توجه به شرایط بومی، فهم وارداتی می شود و نمی تواند نیازهای کشور را برطرف کند.

ظریف افزود: آنچه ما نیاز داریم فهم دقیق از روابط بین الملل می باشد. ضمن اینکه درک و شناخت ما باید منطبق بر واقعیات و نیازهای کشور باشد و برخاسته از ایرانی و اسلامی بودن باشد. آنچه امروز به ما قدرت داده، تفکر فرامرزی ما می باشد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت، دانشکده روابط بین الملل باید با اندیشه و آزاد اندیشی به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران کمک نماید و وظیفه دانشکده، انتقال این نگاه و نگاه کردن از بالا به مفهوم دیدن همه واقعیات است.

ظریف به دانشجویان توصیه کرد، باتولید فهم و ابتکار به پیشبرد سیاست خارجی، پیشرفت کشور و صلح جهانی، با پرهیز از شعار کمک کنند.

وی افزود: ثبات منطقه و جهان، به معنای ثبات خودمان است و فکر شما میتواند به گسترش دانش، توسعه، صلح ملی و صلح جهانی کمک کند.

گفتنی است این آیین با حضور دانشجویان، استادان، رئیس دانشکده روابط بین الملل و مسئولین مرکز آموزشی و پژوهشهای بین المللی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز