خبرگزاری کار ایران

تقدیر معاون دبیرکل سازمان ملل از نقش ایران در کاهش رنج‌های مردم سوریه

کد خبر : ۱۰۴۹۲۷

وی با ابراز نگرانی از تداوم ناامنی در سوریه و تاثیر آن بر افزایش تعداد آوارگان و مهاجران، ابراز امیدواری کرد با تلاشهای کشورهای موثر از جمله ایران این بحران از راههای سیاسی حل و فصل شود و ثبات و امنیت به سوریه بازگردد.

معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و کمکهای اضطراری بر نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در روند تحولات منطقه و بویژه تقویت و گسترش بیش از پیش امور بشردوستانه و کاهش درد و رنج مردم در برخی از کشورهای منطقه از جمله سوریه از طریق تسهیل کمک رسانی به مردم این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، خانم والری آموس معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و کمکهای اضطراری که در راس هیاتی به تهران سفر کرده است، صبح امروز یکشنبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به سوابق همکاری ها و تعاملات خوب ایران با سازمان ملل متحد در عرصه منطقه در خصوص امور بشردوستانه و کمک های اضطراری به مهاجرین و آوارگان از جمله در دو کشور افغانستان و عراق، آمادگی کشورمان را برای توسعه، گسترش و تعمیق این همکاریها اعلام کرد.

ظریف با اشاره به اوضاع حساس و پیچیده در منطقه از جمله بحران جاری در سوریه، به تشریح تلاشهای سیاسی و دیپلماتیک برای کمک به حل و فصل مسالمت آمیز مسائل سوریه و همچنین کمکهای انسان دوستانه کشورمان در ابعاد مختلف به مردم سوریه پرداخت.

وزیر امور خارجه با تاکید بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران سوریه بر حل و فصل آن از طریق سیاسی و مخالفت و محکومیت با هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی از سوی هر کس و در هر جا، از کارآمدی تلاشهای دیپلماتیک در عبور از این مرحله حساس ابراز خرسندی و ابراز امیدواری کرد سازمان ملل متحد به همراه دیگر کشورهای تاثیرگذار نقش موثر و سازنده و مستقل خود را برای پیگیری و موفقیت کامل این تلاشهای سیاسی در راستای حل و فصل کامل این بحران و رفع تبعات انسانی آن بر زندگی مردم در منطقه ایفاء نماید.

ظریف همچنین با اشاره ظرفیتها و تجارب خوب ایران برای مقابله با بلایای طبیعی در داخل و خارج از ایران، آمادگی کشورمان را برای تبادل و انتقال تجربیات و همکاری تنگاتنگ با دفتر سازمان ملل در تهران در این ارتباط اعلام داشت.

خانم والری آموس معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و کمکهای اضطراری نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با ظریف، بر نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در روند تحولات منطقه و بویژه تقویت و گسترش بیش از پیش امور بشردوستانه و کاهش درد و رنج مردم در برخی از کشورهای منطقه از جمله سوریه از طریق تسهیل کمک رسانی به مردم این کشور تاکید کرد.

آموس همچنین با اشاره به مذاکرات خوب و مفید خود در تهران، از ظرفیتها و تجارب سازمان های مختلف کشورمان در امور بشردوستانه و کمکهای اضطراری در داخل ایران و در سطح منطقه تقدیر کرد و همکاری بیش از پیش بین دفتر سازمان ملل و این سازمانها برای بهره گیری از تجارب ایران در این زمینه ها در عرصه منطقه ای و نیز در شبکه جهانی کمکهای بشردوستانه را خواستار شد.

وی همچنین با ابراز نگرانی از تداوم ناامنی در سوریه و تاثیر آن بر افزایش تعداد آوارگان و مهاجران، ابراز امیدواری کرد با تلاشهای کشورهای موثر از جمله ایران این بحران از راههای سیاسی حل و فصل شود و ثبات و امنیت به سوریه بازگردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز