خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان :

حوزه فرهنگ باید با معیارهای کیفی سنجیده شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۲۲۴

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: حوزه فرهنگ ‌حوزه نرم افزاری است و نمی توان به آن به صورت کمی نگاه کرد و در خصوص بازدهی اقدامات در این حوزه باید صبور بود چرا که در بلند مدت موثر خواهد بود.

به گزارش ایلنا، امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت : درک مشترک و دغدغه مندی همگانی از الزامات اقدامات فرهنگی است و نیاز است تا در کشور ما این مهم پررنگ تر و تقویت شود.

وی بیان کرد: اقدامات فرهنگی تاثیرات بسیار شگرفی بر حوزه های گوناگون خواهد داشت و باید اعتقاد خود به این موضوع را پررنگ تر کرده و نگاه ویژه داشته باشیم و به حوزه فرهنگی به عنوان پایه و اساس تمامی مباحث بپردازیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان تصریح کرد: انسان عامل اصلی تصادفات در حوزه شهری و برون شهری است که این انسان نیازمند آموزش است و باید فرهنگ سازی در این خصوص صورت بگیرد.

امیر بینایی اظهار داشت: ۲۱ مورد به عنوان اقدامات فرهنگی مناسب برای این حوزه به دفتر فنی پیشنهاد شده است که یکی از اقدامات اساسی و پایه ای در این حوزه، نشست با معاونین پژوهشی چند دانشگاه برای تهیه نقشه راه فرهنگی کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری بود که اقدامات خوبی انجام شد.

وی اظهار داشت : ارائه طرح تبدیل جریمه رانندگی به توصیه اجتماعی، لوح فشرده آموزش ترافیکی و فرهنگ سفر با عنوان "شادمانه سفر ۹۸" برای مسافران نوروزی، ساخت مجموعه پویانمایی با موضوعات فرهنگ ترافیکی، ارائه طرح آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی و تاثیر آن بر نظم در مدارس، حمایت از پایانه نامه ها و مقالات در خصوص ارائه راهکار برای کاهش تصادفات، تقدیر از رانندگان قانون مدار ، پیگیری برگزاری دوره های آموزشی رانندگی ایمن برای تمامی گروه های هدف سنی و شغلی، ارائه پیشنهاد برای تخصیص بخشی از اعتبار جریمه ها برای ارتقاء فرهنگ اجتماعی، ارائه پیشنهادات در خصوص ایمن سازی معابر، برخی از اقدامات انجام شده، در حال انجام و پیشنهادات ارائه شده برای بهبود فرهنگ ترافیکی در استان است.

امیر بینایی یادآور شد: تیم بازرسی حقوق شهروندی در فرمانداری ها فعال و مستقر هستند که در سال جاری نیز در خصوص فرهنگ سازی در حوزه ترافیک شهری نظارت خواهند داشت.

وی افزود: دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان آمادگی دارند تا نسبت به تهیه و تدوین طرح آمایش ترافیک با پیوست فرهنگی و اجتماعی اقدام ‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز