خبرگزاری کار ایران

پژوهشگران دانشگاه سمنان موفق به ثبت ۳ اختراع شدند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۵۳۹

مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از ثبت ۳ اختراع پژوهشگران دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان خبر داد.

مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: این اختراعات، حاصل تلاش‌های منصور جهانگیری، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان و همکاران پژوهشگر وی است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، داود معروفی افزود: یکی از این اختراعات «تخریب مواد رنگزای پساب‌های صنعتی با استفاده از فتوکاتالیست Ce - Ag - ZnO» است که به شماره ۸۳۷۱۹ و به همت محمدابراهیم علیا، منصور جهانگیری، معصومه جلیلی و دانشگاه سمنان به ثبت رسیده است.

معروفی اختراع «سنتز نانولوله‌های کربنی عامل دار شده با ۱ - ایزاتین - ۳ - تیو سمی کاربازون بعنوان جاذب و نانودارو» را دیگر اختراع ثبت شده عنوان کرد و گفت: این اختراع به شماره ۸۳۹۱۳ با تلاش علی رجبعلی‌نژاد کلائی، منصور جهانگیری، فرهوش کیانی بارفروش و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به ثبت رسیده است.

وی «جذب CO۲بوسیله سنتز جاذب زئولیتی NaXبه روش هیدروترمال با استفاده از آب شیشه» را اختراع سوم این گروه اعلام کرد و گفت که این اختراع به شماره ۸۲۸۲۳ با همکاری منصور انبیاء، منصور جهانگیری، عطیه اسکندری و فریبا محمدی نجاتی به ثبت رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز