خبرگزاری کار ایران

شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در سمنان:

حل مشکل مواد مخدر، موجب کاهش بزه های اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۲۴۲

مدیران دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اعضای کمیته های تخصصی شورای هماهنگی و کارکنان دبیرخانه شورای هماهنگی به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر با نماینده ولی فقیه در استان سمنان دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه سمنان ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام پر فیض و برکت ماه مبارک رمضان و خیر مقدم خدمت اعضاء، بر مضرات سوء مصرف مواد مخدر بر همه ابعاد جامعه تأکید و از حرام بودن استعمال آن از نظر فقهای اسلامی به دلیل اینکه یک معتاد نه تنها به خود بلکه به خانواده، همسر، فرزندان، همسایه، محله و در نهایت یک نظام را متضرر می نماید، نکات و روایاتی را تصریح کرد.

به گزارش ایلنا از سمنان، آیت الله شاهچراغی سر آمد و ریشه اکثر مشکلات در جامعه اعم از دینی، اخلاقی، اجتماعی و… را مواد مخدر دانسته و اظهار داشت: اگر مشکل مواد مخدر در جامعه حل شود بسیاری از مشکلات دیگر از قبیل سرقت، فساد اخلاقی، قتل و… نیز به تبع آن کاهش می یابد.

امام جمعه سمنان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات نیروی انتظامی به منظور مقابله و مبارزه با این پدیده شوم، این مبارزه را به تنهایی کافی ندانسته و همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط و همچنین عموم مردم و خانواده ها را لازمه ریشه کن ساختن این پدیده خانمان سوز دانست و یکی از مؤثرترین اقدامات در این امر را، پیشگیری و حفاظت نسل جوان از این پدیده شوم بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خطاب به اعضای حاضر در جلسه بیان داشت: این ستاد(ستاد مبارزه با مواد مخدر) خیلی خوب است، بدون خود نمایی فعالیت می کنید و گرنه مواد مخدر در جامعه گسترش بیشتری داشت.

در پایان ایت الله شاهچراغی خواستار آن شد تا اعضای شورای هماهنگی استان با تداوم برگزاری جلسات، برنامه ریزی مدون و افزایش فعالیت خود در زمینه کاهش گسترش مواد مخدر در استان اهتمام ورزند.


شایان ذکر است قبل از بیانات آیت الله شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، آقای حمیدرضا محمدیان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با اشاره به موضوع مواد مخدر در جهان اظهار داشتند: امروزه کمتر کشوری در جهان وجود دارد که با این معضل دست و پنجه نرم نکرده باشد، و در این راستا مواد مخدر ۱۷۰ کشور را تحت تأثیر خود قرارداده است.

محمدیان اظهار داشت: مواد مخدر سالانه بین ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیارد دلار نصیب قاچاقچیان می کند و مواد مخدر در کنار اسلحه، نفت و توریسم به عنوان یک صنعت غیرقانونی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز