خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهدیشهر:

نخستین جشنواره توت فرنگی در فولاد محله برگزار خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۲۳۳

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر از برگزاری جشنواره توت فرنگی برای نخستین بار در فولادمحله خبر داد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر اظهار داشت: این جشنواره ساعت ۹ صبح جمعه ششم تیرماه، در محل امامزاده تاج الدین فولادمحله برگزار می شود.


به گزارش ایلنا به نقل از روابط ‌عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، همایون جورابلو هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی توانمندی‌های روستای هدف گردشگری فولادمحله در زمینه محصولات باغی، دامی، صنایع‌دستی و آثار تاریخی دانست و گفت: قدمت روستای فولادمحله به هفت هزار سال قبل از میلاد برمی شود.


وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین تولیدات باغی این روستا، توت فرنگی است، افزود: در حدود پنج هکتار از اراضی فولادمحله توت فرنگی کشت می شود.


وی با اشاره به اینکه باردهی توت فرنگی در فولادمحله از نیمه خرداد ماه شروع شده و بعد از یک وقفه کوتاه مدت تا اولین سرمای پاییز ادامه دارد، گفت: میزان محصول‌دهی توت فرنگی در این روستا با توجه به آب‌وهوای خوب منطقه بسیار بالا است.


جورابلو ویژگی توت فرنگی فولادمحله را ارگانیک بودن آن عنوان و تاکید کرد: برای تولید این محصول از هیچ‌گونه موادشیمیایی استفاده نمی‌شود و کاملا ارگانیزه است.

روستای هدف گردشگری فولادمحله یکی از روستاهای شمالی استان سمنان است و زبان و لهجه مردم فولادمحله مازنی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز