خبرگزاری کار ایران

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد؛

مبارزه با سن مادری مزارع گندم و جو در استان سمنان پایان یافت

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۳۵۷

مبارزه با سن مادری از ابتدای فروردین ماه شروع شد که ۱۸۷۴۰ هکتار از مزارع گندم و جو را پوشش داده است وکار مبارزه با پوره سن هم از نیمه اردیبهشت ماه آغاز شد که همچنان ادامه دارد و تا کنون ۶۶۷۵ هکتار از مزارع گندم و جو استان تحت مبارزه با پوره سن قرار گرفته است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اتمام کار مبارزه با سن مادری در مزارع گندم و جو استان خبر داد و افزود: مبارزه با پوره سن نیز تنها در شهرستان های شرقی درحال انجام است.

به گزارش ایلنا، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تاکنون مبارزه با سن در ۲۵۴۱۵ هکتار از مزارع گندم و جو استان انجام شده است.

حمید نادریان افزود: مبارزه با سن مادری از ابتدای فروردین ماه شروع شد که ۱۸۷۴۰ هکتار از مزارع گندم و جو را پوشش داده است وکار مبارزه با پوره سن هم از نیمه اردیبهشت ماه آغاز شد که همچنان ادامه دارد و تا کنون ۶۶۷۵ هکتار از مزارع گندم و جو استان تحت مبارزه با پوره سن قرار گرفته است.

نادریان بیان کرد: به لحاظ مبارزه اصولی تر و کامل تر با سن مادری و بر اساس دستور العمل ارسالی از سوی وزارت، شبکه های مراقبت با همکاری کشاورزان بیشترین وقت و مبارزه را در سال جاری به مبارزه با سن مادری اختصاص داده اند که تا حد امکان جمعیت پوره سن کاهش یابد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: به جز مزارع شهرستان مهدیشهر در تمامی شهرستان ها کار مبارزه انجام شده و یا در مراحل پایانی است که شهرستان گرمسار با ۱۰۸۰۰ هکتار، ارادان ۶۹۰۰ و میامی با ۳۴۹۰ هکتار بیشترین سطح مبارزه را به خود اختصاص داده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز