خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

چهاردهمین جشنواره گل غلتان امیریه در دامغان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۹۷۲

چهاردهمین جشنواره گل غلتان در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه همزمان با ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در شهر امیریه دامغان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، حسن امیر احمدی از عوامل اجرایی جشنواره گل غلتان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه تا کنون 120 نوزاد از سراسر کشور برای این مراسم ثبت نام کرده‌اند، گفت: آیین غلتاندن نوزادان در گل های محمدی تا پایان فصل گلها وجود دارد و مختص ایام جشنواره نیست.

وی افزود: مراسم افتتاحیه این جشنواره از چهارشنبه 13 اردیبهشت ساعت 9 صبح در شهر امیریه دامغان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی آغاز می‌شود و مراسم اختتامیه نیز جمعه 15 اردیبهشت برگزار می‌شود.

امیر احمدی اظهار کرد:  راه اندازی  40 غرفه شامل محصولات لبنی، صنایع دستی و غذاهای سنتی از  دیگر برنامه‌های جنبی جشنواره است.

منصور بانی شهردار امیریه نیز با بیان اینکه برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری جشنواره از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده، گفت: پیش بینی اجرای آیین گل غلتان برای ۳۰۰ نوزاد در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه چهاردهمین جشنواره گل غلتان در بنای تاریخی ارگ سپهسالار و بنای دختر ناصر الدین شاه برگزار می‌شود، بیان کرد: برنامه‌های هنری شاد و متنوع با دعوت از گروه بین المللی موسیقی دلیمون، گروه شمیم صبح محلات و مسابقات و بازی های بومی محلی  از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این آیین است.

 بانی با بیان اینکه شهر امیریه حدود ۳ هکتار باغ گل محمدی دارد، افزود: امیدواریم ه با انتقال آب  و بهینه سازی شرایط آبیاری، این میزان  به ۱۰ هکتار افزایش یابد.

شهردار امیریه اظهار کرد:  از هر هکتار  باغ گل، یک تا 3 تُن گل برداشت می‌شود که در زمینه  گلاب گیری و عرضه مستقیم گل تازه به مصرف می‌رسد و میزان گل برداشت شده از باغ ها به نوعی است که پتانسیل سرمایه گذاری خصوصی در بحث گلاب گیری را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز