خبرگزاری کار ایران

پیام آیت ا… صافی گلپایگانی به کنگره بزرگداشت مرحوم علامه حائری سمنانی؛

فرهیختگان حوزه و دانشگاه همگان را با آثار این علامه فرزانه آشنا سازند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۹۶

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی علامه حائری سمنانی را افتخاری برای مردم سمنان و مازندران دانست و از دانشمندان و استادان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه خواست: همگان را با آثار علامه سمنانی آشنا کنند.

ایلنا - سمنان: آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در پیامی به همایش نکوداشت علامه حائری مازندرانی معروف به علامه سمنانی، افزود: توصیه اکید دارد که دانشمندان و استادان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه آثار این علامه فرزانه را ارائه و همگان را با افکار و مبانی علمی ایشان آشنا نمایند.
به گزارش ایلنا، ایت الله گلپایگانی در این پیام اضافه کرد: تجلیل از شخصیت‌های بزرگ علمی تجلیل از انسانیت، فضلیت و اخلاق است و مرحوم علامه حائری مازندرانی که صاحب تالیفات بسیار در فقه، اصول، تفسیر و کلام می‌باشد در ادبیات عرب و فارسی استاد و دارای ذهنی وقاد و استعدادی نقاد بود.
دبیرکل مجمع جهانی اهل البیت نیز در این همایش گفت: علما دژ مستحکم اسلام و نگهبان دین مردم هستند و برای حفظ و حراست دین مردم تلاش می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری افزود: علما از دین مردم مرزبانی می‌کنند و اینجایگاه ارزشمندی است. وی با بیان خاطراتی از علامه سمنانی گفت: علامه حائری سمنانی شخصیتی ذی فنون و در بسیاری از مسایل صاحب نظر بود.
وی با تاکید بر لزوم معرفی شخصیت‌های بزرگ دینی و اسلامی از جمله علامه حائری سمنانی به نسل جوان و دانشجویان تاکید کرد: علامه سمنانی در دو جبهه داخل و خارج مبارزه کرد.
اختری مبارزه با رضا خان قلدر به خاطر مساله کشف حجاب را از مبارزات داخلی و مبارزه با وهابی‌گری و تکفیری‌ها و به ویژه خاندان آل سعود که بزرگ‌ترین حامی تکفیری‌ها هستند را از مبارزات خارجی آیت العظمی حائری سمنانی برشمرد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل البیت با اشاره به فعالیت آتاتورک در ترکیه و رضا خان در ایران گفت: فعالیت‌های آتاتورک در ترکیه به نتیجه رسید اما در ایران به دلیل فعالیت‌های علما و نیز برگزاری عزاداری‌های حسینی فعالیت‌های رضاخان به نتیجه نرسید و شکست خورد.
حجت الاسلام و المسلمین اختری درخصوص برگزاری نکوداشت علامه حائری در دانشگاه سمنان گفت: برگزاری این نکوداشت برای عالمی متفکر اندیشمند و متواضع کار پر اهمیت و بسیار باارزشی است.
وی گفت: برخی می‌گویند برگزاری مراسم برای این شخصیت‌ها کار دانشگاه نیست اما به اعتقاد من این کار‌ها کار دانشگاه است و باید در محیط‌های علمی از شخصیت‌هایی که پایه گذار دانشگاه و علوم اسلامی بودند تجلیل و قدردانی شود.
حجت الاسلام اختری از همه دست اندرکاران برگزاری این بزرگداشت قدردانی و ابراز امیدواری کرد: این حرکت‌ها با همکاری علما و حوزه‌های علمیه و اساتید و نخبگان شهر استمرار داشته باشد.

اختری خاطر نشان کرد: یاد و خاطره این علامه بزرگ همواره زنده است و باید هم زنده بماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز