خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد؛

آمادگی کامل مجموعه علوم پزشکی برای ارائه خدمات نوروزی/ "پزشک خانواده" از اوایل سال آینده در استان اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۵۶۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از آمادگی کامل یایگاه های اورژانس، بیمارستانی و بالگرد برای ارائه خدمات به مردم و مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کامران قدس در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بیشترین کار مجموعه علوم پزشکی در ایام نوروز مربوط به حوادث ترافیکی است، گفت: امسال علاوه بر ارائه خدمات قبلی، 3 موتور آمبولانس نیز برای سمنان، گرمسار و دامغان در نظر گرفته شده است.

قدس اظهار کرد: ایام نوروز 1401 در مجموع به  58 هزار نفر خدمت رسانی شد که از این تعداد 20 هزار نفر به صورت سرپایی درمان شدند و 4 هزار نفر نیز بستری شدند.

وی با اشاره به وجود 337 حادثه ترافیکی در سال گذشته، گفت: در این ایام 2 هزار و 300 ماموریت 115 و  200 مورد خدمات دندانپزشکی انجام شد؛ همچنین طی بازدیدهای انجام شده 86 مورد تخلف و 900 کیلوگرم غذای فاسد کشف شد.

"پزشک خانواده" از اوایل سالجاری در استان سمنان اجرا می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده از دیروز در استانهای کردستان، خراسان جنوبی و برشهر آغاز شده است، افزود: این طرح از اوایل سالآینده در استان سمنان نیز اجرا می شود.

وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه محور، از اهداف اصلی این طرح می باشد افزود: با شروع  این برنامه از خانه های بهداشت و تشکیل پرونده الکترونیک برای افراد، به ازای هر 3 هزار نفر یک پزشک عمومی انتخاب می شود و اگر نیاز به پزشک متخصص بود به مراتب بالاتر ارجاع می شود.

قدس با اشاره به مراجعه تعدادی از دانش آموزان دختربر اثر عامل مسمومیت در چند روز اخیر به مراکز اورژانس، گفت: اکثریت دانش آموزان با علائم خفیف مراجعه کردند و تعدادی از آنها بیشتر از 24 ساعت بستری بودند و تعدادی که بیماری زمینه ای داشتند، مدت طولانی تری بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان تصریح کرد: آزمایش های گرفته شده از دانش آموزان، نکته منفی نداشت و چیزی پیدا نشد که بتوان آن را به یک ماده خاص ربط داد.

در شیب صعودی پیک هشتم کرونا هستیم

قدس با اشاره به فوت 4 نفر بر اثر کرونا در دو هفته اخیر، گفت: هم اکنون در شیب صعودی پیک هشتم کرونا هستیم و تزریق دز یادآور واکسن کرونا و رعایت دستور العمل های بهداشتی برای همگان ضروری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 38 بیمار کرونایی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بستری هستند، افزود: از این تعداد 12 نفر در آی سی یو بستری هستند و تعداد بستری شدگان امروز 9 نفر است.

پژمان قرائیان سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه تاکنون یک مصدوم بر اثر حوادث چهارشنبه سوری در مراکز تحت پوشش دانشگاه بستری شده است، افزود: تا این لحظه در سراسر کشور 14 فوتی، 42 قطع عضو و 63 مورد آسیب به چشم و بینایی وجود داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز