خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد؛

رشد 144 درصدی ضریب نفوذ استفاده از اینترنت پهن باند در سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۳۷۳

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: در دو سال اخیر ضریب نفوذ استفاده از اینترنت پهن باند در استان سمنان 144 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا، سید یاسر حسن پور مدیر کل ارتباطات استان با حضور در برنامه شکوه خدمت صدای مرکز سمنان با اشاره به وجود یک میلیون و 100 هزار مشترک پهن باند ثابت و سیار در استان، اظهار کرد: همزمان با رشد 144 درصدی ضریب نفوذ استفاده از اینترنت پهن باند در استان شاهد رشد 40 درصدی سایتهای استان در دو سال اخیر نیز بوده ایم به گونه ای که در حال حاضرتعداد 860 سایت 4G در استان داریم که از 2G به 4G مهاجرت کرده اند .

حسن پور با بیان رشد 116 درصدی مشترکان اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در دو سال اخیر اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 818 هزار مشترک اپراتور همراه اول و 480 هزار مشترک اپراتور ایرانسل در سطح استان  وجود دارد که این رشد نشان دهنده ضریب نفوذ بالای ارتباطات سیار مبتنی بر اینترنت پهن باند است .

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در ادامه با تاکید بر اهمیت اینترنت پهن باند در رشد اقتصادی استان، تصریح کرد: آموزش در فضای مجازی، کسب‌وکارهای الکترونیکی، دسترسی آزاد به اطلاعات و مبارزه با فساد نیازمند پهنای باند کافی است و در دنیای امروز همان‌طور که سواد برای نوشتن ضروری است، پهن‌باند هم برای رشد اقتصادی استان پیش‌نیاز است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز