خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر علوم و فناوری در استان سمنان؛

مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه سمنان به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۱۹۵

همزمان با هفتمین روز از دهه فجر، طی آئینی با حضور وزیر علوم و فناوری در استان سمنان مرکز همایش های بین المللی دانشگاه سمنان با بنای 5 هزار و 300 متر مربع به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، سیف الله سعدالدین در این آئین  با بیان اینکه ساخت این مرکز همایش ها از سال 1386 آغاز شده است، گفت: این ساختمان دارای یک سالن همایش اصلی با ظرفیت یک هزار نفر ، دو سالن همایش با ظرفیت 250 نفر ، فضای چند منظوره ، بخش اداری و رفاهی است.

سرپرست دانشگاه سمنان با بیان اینکه طراحی این ساختمان در کنار طرح بزرگترین معماران دنیا از جمله زاها حدید، نورمن فاستر استیون هال و گروه BIG به عنوان پربازدید کننده ترین طرح‌های فرهنگی دنیا در سال 2012 قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح در لیست مورد نظر در کنار موزه ماکسی رم اثر زاها حدید برنده بهترین ساختمان سال دنیا در سال 2010 در فستیوال جهانی معماری نیز قرار گرفته است.

 سعدالدین تصریح کرد : طراحی این مجموعه توسط مهندسین مشاور معماری موج نو در سال 2006 انجام شده است .

گره و چفد ضربدری در نما, حجم را از نظر بصری به هم پیوسته نشان می‌دهد، در حالی که شیشه های ثابت تیره مثلثی شکل،  فضا را روشن می کند و در واقع به نوعی با نور و سایه بازی می کند؛ همچنین این عناصر با کاهش نور خورشید بخصوص در تابستان گرم و خشک سمنان یک فضای آرام را بوجود می‌آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز