خبرگزاری کار ایران

آغاز مرمت و سامان‌دهی حریم مسجد جامع تاریخی فرومد میامی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۳۳۸

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی از آغاز مرمت و سامان‌دهی حریم مسجد جامع تاریخی فرومد خبر داد.

به گزارش ایلنا از سمنان، سید محمدصادق رضویان گفت: مرحله جدید مرمت مسجد جامع فرومد با اجرای سامان‌دهی حریم درجه یک این بنای تاریخی، اجرای کف فرش سنگی، آب راه، دفع و اصلاح شیب معبر مجاور و اصلاح ناودان‌های بنا آغاز شد. 

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی افزود: جداره‌سازی داخلی مسجد، اجرای کاه‌گل، بندکشی، اجرای رخ‌بام آجری، سامان‌دهی محوطه غربی شامل برداشت نخاله‌ها و آوارها و تسطیح محوطه، شب‌بندی و هدایت آب‌های سطحی در مراحل قبلی انجام شده است. 

رضویان با اشاره به اینکه این مسجد حدود ۷۰۰ سال قدمت دارد، تصریح کرد: تاکنون و در مراحل مختلف، کار مرمت مسجد انجام شده است. 

وی ادامه داد: این بنا یکی از آثار ارزشمند معماری دوره خوارزمشاهیان است که در مساحتی حدود ۸۲۰ مترمربع به‌صورت ۲ ایوانی ساخته‌شده و متشکل از ۲ ایوان شمالی و جنوبی است. 

به گزارش ایلنا، مسجد جامع فرومد با شماره ۳۴۵ به ثبت آثار ملی رسیده است.  آرامگاه ابن یمین فرومدی و شیخ حسن جوری در این منطقه قرار دارد و فرومد به عنوان روستای هدف گردشگری محسوب می‌شود.  میامی دارای چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری است و بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسرای ایران در این شهرستان قرار دارد.  دشت شقایق و آفتابگردان کالپوش، جنگل‌های زیبای دشت شاد و نام نیک، مسجد و حمام آقایان، کاروانسرای شاه‌عباسی، آب انبارهای قدیمی، برج‌های زیبا و یخچال قدیمی از آثار طبیعی و تاریخی میامی محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز