خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان:

بیش از 95 درصد از اراضی ملی سمنان ثبت سند شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۳۵۴

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان از ثبت سند بیش از 95 درصد از اراضی ملی در سطح استان سمنان خبر داد.

به گزارش ایلنا از سمنان، علی یحیایی سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه استان سمنان در زمینه ثبت اسناد اراضی ملی رتبه سوم کشور را دارد، افزود: وسعت استان سمنان از لحاظ سرزمینی بیش از 9 میلیون هکتار است که بیش از 95 درصد اراضی ملی و 93 درصد از اراضی دولتی در این استان استان، ثبت سند شده است.

وی با اشاره به رتبه اول استان سمنان در سال 1400 در زمینه املاک، کاداستر، ثبت شرکت ها واجرا، گفت: در این اداره کل بیش از 98 درصد استعلامات به صورت الکترونیکی انجام می شود و در حال حاضر تمامی واحدهای ثبتی در زمینه پاسخگویی به استعلامات برخط شده است.

یحیایی با بیان اینکه اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان با بیش از 281 میلیارد ریال، دومین دستگاه درآمدزا در استان است، اظهار کرد: سال گذشته بیش از 145 هزار سند رسمی معاملات در دفاتر اسناد رسمی ثبت  و بیش از 57 هزار فقره سند مالکیت صادر شده است که الکترونیکی شدن پرونده های ثبتی در کوتاه کردن فرایند رسیدگی و صدورسند، نقش زیادی داشته است.

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان، گفت: درحوزه مطالبات و معوقات بانکی در سال گذشته بیش از 5 هزارو903 میلیارد ریال برای بانک هایی که اجرائیه صادر کردند، وصول شده است.

وی با اشاره به اسکن شدن بیش از 10 میلیون و 500 هزار برگ از اوراق پرونده ها در شهرستانهای استان، گفت: با انجام این کار در دو شهرستان دیگر، در کل استان پرونده ها به شکل الکترونیکی قابلیت بهره برداری دارد.

یحیایی اظهار کرد: در حوزه کاداستر 4 ایستگاه ثابت ماهواره ای در استان برای پوشش دادن سیستم "شمیم" ایجاد شده است که در تکمیل بانک اطلاعات کاداستر اهمیت زیادی دارد و با این پوشش تمام املاک با حداقل بین 5 تا 10 سانت اختلاف و مغایرت، قابل برداشت است.

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان با اشاره به صدور سند بیش از 4 هزار و 665 هکتار از محدوده بافت مسکونی روستایی، گفت: در سال 1399 بیش از 3هزار و 578 واقعه ازدواج و در سال 1400 بیش از 3 هزارو654 واقعه ازدواج در 11 دفتر ازدواج، به ثبت رسیده است.

وی در خصوص ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در استان، تصریح کرد: در سال گذشته 929 مورد شرکت و موسسه غیر تجاری در استان ثبت شده که در حال حاضر آمار شرکت ها به 23 هزار و821 شرکت رسیده است و 4 هزار و 239 فقره هم مربوط به تغییرات این شرکت ها بوده که انجام شده است؛ همچنین به 37  هزار و 591 مورد استعلام از دفترخانه ها در خصوص وضعیت ثبت املاک پاسخ داده شده است و در حال حاضر حدود 1 هزار و 822 پرونده اجرایی در سطح استان وجود دارد؛ تعداد پرونده های هیئت نظارت نیز 235 فقره بوده است که با صدور رای، مختومه شده است.

یحیایی با بیان اینکه مقرر شده است در آینده سندهای مالکیت از طریق خودِ دفاتر اسناد رسمی صادر شود، افزود:با طراحی دو سامانه "ثبت من" و "سند من" افراد می توانند علاوه بر دسترسی  به سوابق مالکیتی خود اعم از املاک و مالکیت ها از اسناد تنظیم شده خود در دفاتراسناد رسمی، سهمیه دفترخانه ها و نرخ حق التحریر هم مطلع شوند وبا وجود این سامانه ها از بسیاری کلاهبرداری ها و جعل اسناد هم جلوگیری می شود.

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان با اشاره به اینکه سازمان ثبت در سال گذشته اجازه دسترسی به ثبت مالکیت معنوی را به استانها داده است، گفت: با این وجود امکان ثبت آرم و علائم شرکت ها و برندهایشان  در خود استان فراهم شده است ونیازی به مراجعه متقاضیان به تهران نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز