خبرگزاری کار ایران

با شرکت ۶ استان کشور در شهمیرزاد؛

اولین دوره مسابقات گردوبازی " خوزکه " منطقه ای کشور برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۵۱

اولین دوره مسابقات گردوبازی " خوزکه " منطقه ای کشور در شهمیرزاد شهر بزرگترین باغ گردوی جهان برگزار می شود.

ایلنا - سمنان: اولین دوره مسابقات گردوبازی " خوزکه " منطقه ای کشور در شهمیرزاد شهر بزرگترین باغ گردوی جهان برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، دبیر اولین دوره مسابقات گردوبازی " خوزکه " منطقه ای کشور در گفتگو با خبرنگاران گفت: پس از برگزاری جشنواره بازی محلی خوزکه در پنج سال متوالی در شهمیرزاد با همکاری فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی کشور، خوزکه(گردو بازی) شهمیرزاد به عنوان بازی محلی رایج در بسیاری از استان های کشور شناسایی و با تدوین آئین نامه و مقررات این بازی به صورت کشوری برگزار می شود.
حامد علایی افزود: این بازی ها بخشی از فرهنگ بومی و محلی مناطق مختلف کشور است و با تدوین آئین نامه و مقررات این بازی ها، شکل و اصالت بومی و محلی آنها را حفظ و به نسل های بعد منتقل کنند.
وی ادامه داد: این دوره مسابقات به منظور ارج نهادن به فرهنگ بومی و حفظ و رواج بازی محلی گردوبازی برگزار می شود که برای اولین بار در کشور و با حضور استان های گلستان، مازندران، البرز، همدان، مرکزی و سمنان در روزهای ۹ و ۱۰ آبان ماه برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: اولین دوره مسابقات گردوبازی " خوزکه " منطقه ای کشور با همکاری فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی کشور و هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی استان سمنان، سایت تخصصی خبری تبلیغاتی شهمیرزاد نیوز و شرکت کشت و صنعت شهمیرزاد و با حمایت بخش خصوصی برگزار می شود.
علایی با بیان اینکه حمایت مردم از بازی های محلی در ترویج این بازی ها موثر است افزود: با برگزاری بازی های محلی در شرایطی که ورزشکاران ملزم به پوشیدن لباس های محلی باشند سعی می شود به طور غیر مستقیم در احیای لباس سنتی اقوام ایرانی نقش آفرین باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز