خبرگزاری کار ایران

مدیر کل استاندارد استان خبر داد:

افتتاح اولین آزمایشگاه گچ کشور در سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۴۹

همزمان با هفته استاندارد، اولین آزمایشگاه مرجع گچ کشور و نیز لوله‌های محافظ برق کشور روز یکشنبه در سمنان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

ایلنا: مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: با توجه به اینکه سمنان قطب تولید گچ کشور است سازمان استاندارد مجوز ایجاد اولین آزمایشگاه مرجع گچ کشور را به این استان داده است.
به گزارش ایلنا، عباس رستمی افزود: در این آزمایشگاه که مجهز به تجهیزات لازم است استاندارد بررسی گچ‌های تولیدی را انجام می‌دهد.
استان سمنان با داشتن بیش از ۴۰ کارخانه گچ از مهم‌ترین تولیدکنندگان گچ کشور است و گچ تولیدی این استان به دلیل خلوص بالا از کیفیت مناسبی برخوردار است.
وی با بیان اینکه اولین آزمایشگاه لوله‌های محافظ برق کشور نیز در سمنان افتتاح شد افزود: سازمان استاندارد ایران مجوز ایجاد دو آزمایشگاه لوله‌های محافظ برق را برای استانهای آذربایجان غربی و سمنان صادر کرده است که آزمایشگاه سمنان به بهره برداری رسید.
رستمی گفت: سمنان وظیفه بررسی و تعیین استانداردهای مورد نیاز این کالا را برای منطقه شرق کشور و آذربایجان غربی برای غرب کشور را بر عهده دارد.
مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: برای ایجاد این دو آزمایشگاه و نیزتکمیل و به روزرسانی تجهیزات آزمایشگاه یخچال این اداره کل در مجموع دو میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.
با بهره برداری از این دو آزمایشگاه، شمار آزمایشگاههای اداره کل استاندارد استان سمنان به ۱۷ واحد افزایش یافت و در کنار این آزمایشگاه‌ها ۲۷ آزمایشگاه همکار نیز با اداره کل استاندارد استان سمنان همکاری دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز