خبرگزاری کار ایران

آلیا تاکید کرد:

ضرورت وجود تبعیض مثبت برای ورزش بانوان

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۸۶۵

باید برای ورزش بانوان به دلیل سختی‌های بیشتری که با آن مواجه هستند، تبعیض مثبت قائل شویم چرا که تبعیض مثبت باعثتحقق عدالت جنسیتی می‌شود.

عضو فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس شورای اسلامی گفت: در تلاش هستیم؛ اساسنامه پاراالمپیک را به گونه‌ای تغییر دهیم که به لحاظ بودجه و اعتبارات مستقل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمه آلیا با حضور در مراسم تجلیل از ورزشکاران و مدال‌آوران پاراآسیایی اینچئون گفت: کل بودجه المپیک ۴۰ میلیارد تومان است که در لایحه بودجه ۹۴،۷ میلیارد تومان آن به پاراالمپیک اختصاص داده شده است که این میزان با درنظر گرفتن مدالهایی که کسب شده، بسیار کم است.

وی با بیان اینکه بخاطر شرایط کشور و به دلیل انقباضی بودن بودجه باید تخصیص آن را براساس اقتصاد مقاومتی انجام دهیم، گفت: علیرغم این مشکلات در تلاش هستیم؛ بودجه المپیک را به ۸۰ میلیارد تومان برسانیم تا بودجه پارالمپیک سه برابر و معادل ۲۰ میلیارد تومان شود.

عضو فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس تاکید کرد: باید برای ورزش بانوان به دلیل سختی‌های بیشتری که با آن مواجه هستند، تبعیض مثبت قائل شویم چرا که تبعیض مثبت باعثتحقق عدالت جنسیتی می‌شود.

آلیا با بیان اینکه امروز ما در جهان سرافراز هستیم و نهال انقلاب را با تلاش و افتخارآفرینی بیمه می‌کنیم، گفت: زمانی که یک ورزشکار در دیپلماسی ورزشی پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درمی‌آورد، موضوع به اندازه فعالیت‌های دیپلماسی سیاسی ارزش دارد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای اظهار کرد: دشمنان باید بدانند که با لطایف الحیل همچون پیاده‌روی با مسئولان ما و از هیچ راهی نمی‌توانند، ملت ما را تسلیم کنند و با تلاش‌ها و مرام پهلوانی ورزشکاران دشمن راه به جایی نمی‌برد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به توانمندی شما ورزشکاران معلول، ما در مجلس هر کاری که در شان تلاش‌های شما باشد، انجام داده و از هیچ خدمتی فروگذار نمی‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز