خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو:

هفته‌ای یک بار دارو و هر روز موادغذایی نامناسب جمع‌آوری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۶۷۲

در بحثریکال مواد غذایی و دارویی هر روز فعال هستیم؛ بطوریکه هفته‌ای یک بار دارو و هر روز موادغذایی نامناسب جمع‌آوری می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه باید اطلاع رسانی به موقع و درست انجام شود، گفت: این سازمان، عریض و طویل نیست و تنها ۳ هزار و ۲۰۰ نفر نیرو دارد، اما وظایف سنگین و متنوع بر عهده‌اش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ رسول دیناروند در نخستین گردهمایی مسوولان روابط عمومی معاونت‌های غذا و داروی کشور با اشاره به تنوع کاری سازمان غذا و دارو، گفت: در حوزه نظارتی سازمان غذا و دارو بیش از ۱۰ هزار شرکت در حوزه غذایی وجود دارد که به این میزان باید آمار مراکز بهداشتی و ‌آرایشی و غیره را نیز اضافه کرد.

وی با تاکید بر اهمیت نظارت سازمان غذا و دارو گفت: نظارت سازمان غذا و دارو حتی می‌تواند بر عملکرد اقتصادی کشور نیز تاثیرگذار باشد.

وی افزود: در این میان وظیفه اصلی ما تامین سلامت مواد غذایی است، علاوه بر این، ما باید بر تامین و دسترسی مواد غذایی و دارویی نیز نظارت داشته باشیم. همچنین قیمتی که برای مواد غذایی و دارویی تعیین می‌کنیم، باید به گونه‌ای باشد که هم منافع تولید کننده و هم منافع مصرف‌کننده در آن لحاظ شود.

دیناروند تاکیدکرد: در روند کاری خود باید تولید داخلی، سیاست‌های کلی نظام، مباحثمربوط به اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های سلامت و مصوبات مجلس را نیز مورد توجه قرار دهیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق، تخلف و همچنین سلامت محور بودن از دیگر اقدامات سازمان غذا و دارو است، گفت: باید برای رسیدن به اهداف و برنامه‌ها تلاش شود.

وی تاکید کرد: محوریت سلامت در کار باید دیده شود. نوع غذا و مصرف مردم در حال تغییر است و سازمان غذا و دارو باید بر این موضوع نظارت مناسب داشته باشد.

دیناورند با تاکید بر لزوم تجهیز سازمان غذا و دارو برای نظارت مناسب گفت: این ساختار نشان دهنده نگاه ما به مسائل است، باید کارمان را درست انجام دهیم. هر چند این کار سخت است چرا که دنیای اطلاع‌رسانی جدید تغییر و سرعت آن افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ما در بحثریکال مواد غذایی و دارویی هر روز فعال هستیم؛ بطوریکه هفته‌ای یک بار دارو و هر روز مواد غذایی نامناسب جمع‌آوری می‌شود، نمی‌توانیم درباره این مسائل هر روز اطلاع‌رسانی کنیم، اما این اواخر انتشار این موضوع در رسانه‌های ارتباط جمعی تبدیل به داستانی در میان افکار عمومی شده است.

وی افزود: ما کار جدیدی نکردیم اما ابزار جدید و وسایل ارتباط جمعی جدید موجب شده است که این موضوع به سرعت در بین افکار عمومی منتشر شود و ایجاد ابهام کند. روابط عمومی‌ها باید با وسایل ارتباط جمعی نوین آشنا شوند و نیاز است که روابط عمومی سازمان غذا و دارو به مرجعی برای کسب اطلاع مردم تبدیل شود تا اطلاعات درست در اختیار آنها قرار بگیرد.

دیناروند گفت: ما هنوز نتوانسته‌ایم این کار را انجام دهیم چرا که خود را غرق کارهای روزمره کرده‌ایم و عنوان می‌کنیم مشغول کارهای مهمتری هستیم. در حالی که عملکرد و پاسخگویی سریع می‌تواند در این زمینه و آرام کردن افکار عمومی موثر باشد. دنیای جدید و دنیای آنلاین این انتظار را از ما دارد.

وی افزود: گاهی فردی از مسئولین و یا حتی از وزرا، فردی را به من معرفی می‌کنند تا به سوالات او پاسخ دهم و آن فرد می‌خواهد در حوزه دارو فعالیت کند و نمی‌داند چه باید بکند. لازم است سازمان غذا و دارو فرایند کاری خود را روشن و واضح به مردم ارائه کند و مراحل کار را برای آنها تشریح کند.

دیناروند با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی خوب است اما گاهی باید در اطلاع‌رسانی‌ها پیشقدم باشیم، گفت: حضور ما به صورت جدی در عرصه‌های اطلاع‌رسانی برای مطرح کردن سازمان نیست این فرصت برای ما ایجاد شده تا بتوانیم به سوالات افکار عمومی پاسخ دهیم. مردم اگر ببینند دستگاهی راستگو است و درست عمل می‌کند به آن اعتماد می‌کنند به این ترتیب به پیام‌های سازمان اعتماد کرده و روش زندگی خود را اصلاح می‌کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در برهه‌ای از زمان سیاست سازمان، کاهش واردات دارو بود اما ما نمی‌توانستیم در سال گذشته این موضوع را بیان کنیم. چرا که مردم به ما می‌خندیدند. زیرا کشور با کمبود دارو مواجه بود. اما سازمان می‌دانست که تولیدات داخل توان تامین داروی مورد نیاز مردم را دارد. به همین دلیل با وجود این سیاست در سازمان کمتر به این موضوع پرداختیم تا زمان مناسب آن فرا برسد، بنابراین عنوان می‌‌کنم که باید به اطلاع‌رسانی و زمان اطلاع‌رسانی نیز توجه ویژه داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز