خبرگزاری کار ایران

دبیر علمی همایش رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه:

امنیت انسانی با توسعه رفاه اجتماعی تحقق می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۱۰۳

امروز تامین رفاه اجتماعی از اصلی ترین تکالیف دولت‌ها است / در صورتی که به مقوله رفاه اجتماعی اهمیت دهیم، احتمال محقق شدن آن برای مردم افزایش می‌یابد.

دبیر علمی همایش رفاه اجتماعی گفت: امروز رفاه و امنیت انسانی از طریق اسلحه حاصل نمی‌شود بلکه هر اندازه که به موضوع رفاه اجتماعی بیشتر اهمیت داده شود، به مرزهای توسعه نزدیک‌تر می‌شویم.

به گزارش ایلنا؛ محمد زاهدی اصل در نخستین روز از همایش ملی رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال برگزاری است، با بیان این مطلب اظهار کرد: امروز تامین رفاه اجتماعی از اصلی‌ترین تکالیف دولت ها است.

وی افزود: در صورتی که به مقوله رفاه اجتماعی اهمیت دهیم احتمال محقق شدن آن برای مردم افزایش می‌یابد.

زاهدی اصل در ادامه با اشاره به بی‌توجهی به موضوع رفاه اجتماعی با وجود آنکه این موضوع در برنامه های توسعه به آن اهمیت داده شده بود، گفت: موضوع رفاه اجتماعی همواره در کشور ما مظلوم واقع شده است.

وی ادامه داد: در برنامه چهارم توسعه که بخش مستقلی برای رفاه اجتماعی در نظر گرفته شده بود اما رییس دولت نهم با صراحت اعلام کرد که «من برنامه چهارم توسعه را قبول ندارم»، در حالی که این برنامه در راستای تحقق ایران ۱۴۰۴ تنظیم شده بود.

زاهدی اصل در ادامه تاکید کرد: برنامه چهارم توسعه با آسیب جدی مواجه شد.

رییس انجمن رفاه به روز تاریخی ۲۴ خرداد اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از حماسه ۲۴ خرداد این امید پیدا شد که اتفاقات خوبی در کشور در حال وقوع است.

وی ادامه داد: به همین دلیل انجمن رفاه احساس مسئولیت کرد که باید موضوع رفاه اجتماعی را به شکل جدی پیگیری کند و خوشبختانه وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی علی رغم مسئولیت سنگینی که بعد از ادغام سه وزارتخانه داشته ما را در این مهم همراهی کرد.

زاهدی اصل در پایان گفت: همایش رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه حاصل ۵ماه تلاش وزارتخانه با کارشناسان اقتصادی و اجتماعی دلسوخته ای است که همواره دغدغه اصلی آنها تحقق رفاه اجتماعی برای مردم بوده است.

گفتنی است، همایش ملی رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه روز سه شنبه کار خود را در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور برخی از مسئولان وکارشناسان اقتصادی آغاز به کار کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز